بانکبانک و بیمه

۱۵۹ هزار متقاضی در استان اصفهان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۹ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن استان حائز شرایط فعال هستند گفت: تا کنون بالغ بر ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: در سطح استان اصفهان بیش از ۴۶۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های لازم از متقاضیان ثبت نام شده، در حال حاضر افزون بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند، افزود: در حال حاضر برای بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان به پروژه‌ها تخصیص یافتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در خصوص زمان تحویل واحدها بیان کرد: زمان تحویل واحدها بر اساس تاریخ مشخص در قراردادها تعیین می‌شود و عمدتاً این قراردادها ۲ ساله بوده همچنین در این خصوص واریز به موقع آورده توسط متقاضیان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: مبلغ آورده اولیه توسط متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است، و مبلغ نهایی و بهای تمام شده هر واحد با توجه به هر پروژه، مشخصات فنی، متراژ و تاریخ شروع قراردادها متفاوت می‌شود، لذا مبلغ واریزی متقاضیان با توجه به شهر و پروژه مورد نظر تفاوت دارد.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، افزود: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۷۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۷۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا