اقتصاد کلان

اعتبار مجوزهای الکترونیکی منقضی‌شده تمدید می‌شود

براساس مصوبه کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی تمامی مجوزهای الکترونیکی (شناسه‌های یکتا) صادره که اعتبار آنها منقضی شده است یا خواهد شد، تا زمان امکان فنی مرجع صدور برای تمدید این نوع مجوزها، معتبر خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی مصوب کرد تا اعتبار تمامی مجوزهای الکترونیکی که منقضی شده یا خواهد شد تا زمان ایجاد امکان فنی از  سوی مرجع صدور تمدید شود.

در حال حاضر امکان فنی تمدید و توسعه مجوزها در درگاه ملی مجوزها وجود دارد اما به‌دلیل عدم هماهنگی از سوی برخی مراجع صدور در تکمیل زیرساخت‌های فنی امکان تمدید مجوز برای صاحبان آنها وجود ندارد به همین دلیل مقرر شد اعتبار مجوزهای الکترونیکی تمدید شود.

طبق اعلام مرکز بهبود محیط کسب‌وکار، همچنین در کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی برای صدور کاربرگ مجوز «تولید سیگار برگ صادراتی» مقرر شد تا پارامترهای فعالیت در این زمینه طبق الگوهای جهانی با تنظیم‌گری وزارت بهداشت و وزارت صمت بررسی شود.

در این کمیته مقرر شد تا برای صدور کاربرگ مجوز «دفتر حق‌العمل کاری فروش آهن، فولاد و فلزات (غیر بورسی)» از سازمان بورس به‌صورت کتبی استعلام و مشخص شود برای فروش کدام دسته از آهن، فولاد و فلزات امکان صدور مجوز دفتر حق العمل کاری وجود دارد.

طی درخواست سازمان شیلات ایران شرط افزایش طول  شناور به بیش از ۳۵ متر و قدرت موتور بیش از ۸۰۰ اسب بخار با هدف ارتقاء ارزش افزوده به واسطه صادرات محصولات تن‌ماهیان، مشروط به تعهد سردسازی و نگهداری محصول صیدشده در دمای منفی ۶۰ درجه سانتی‌گراد و رعایت استانداردهای مناسب فرآوری و هندلیگ برای شناورهای صیادی تیپ الگویی به‌صورت آزمایشی و موقت براساس نظر فنی سازمان شیلات به مجوز « گواهی پیش‌نیاز فنی شناور لنج صیادی آب‌های دور» اضافه شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا