صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش استخراج و تولید سنگ آهن شرکت های بزرگ

استخراج و تولید سنگ آهن شرکت های بزرگ کشور در نخستین ماه ۱۴۰۳، به ترتیب ۴۰ و ۳۸ درصد افزایش یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، ۱۴ شرکت بزرگ سنگ آهن در ماه فروردین، حدود ۷ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۲۰۲ تن ماده معدنی استخراج کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱ تن بود.
از این میزان، شرکت های «صنایع معدنی فولاد سنگان» یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۹۸ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۲۷۶ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۹۹۹ هزار و ۳۳۲ تن، «گل گهر» ۹۲۵ هزار و ۲۵۸ تن، «چادرملو» ۶۰۴ هزار و ۱۷۸ تن، «جلال آباد» ۳۴۸ هزار و ۴۳۸ تن، «مرکزی» ۳۲۷ هزار و ۴۳۲ تن، «سیرجان (۲)» ۳۱۸ هزار و ۶۰۹ تن، «صنایع و معادن ماهان» ۲۹۰ هزار و ۱۸ تن، «صبانور» ۲۸۶ هزار و ۱۲۷ تن، «آنومالی شمالی – بافق» ۱۵۹ هزار و ۸۱۶ تن، «گلمنده» ۹۵ هزار و ۱۲۲ تن، «میشدوان» ۴۷ هزار و ۲۶۶ تن و «فلات مرکزی (چاه گز)» ۲۰ هزار و ۷۳۳ تن ماده معدنی استخراج کردند.
طی ماه فروردین ۱۴۰۳، شرکت های بزرگ ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۱۱ تن سنگ آهن تولید کردند. اما میزان سنگ آهن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۳۳۲ تن بود.

تولید ۴.۶ میلیون تن کنسانتره آهن
شرکت های بزرگ معدنی در ماه فروردین، ۴ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۲۵۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۱۷ تن)، کمتر از یک درصد کاهش نشان می دهد.
ارسال کنسانتره سنگ آهن اما با ۲۹ درصد افزایش، از یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۱۲۵ تن در فروردین ۱۴۰۲، به یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۹۲۰ تن در فروردین امسال رسید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا