ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دستور کانادا برای انحلال دو شرکت فناوری

کانادا با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی، دستور انحلال فعالیت دو شرکت فناوری را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به شرکت‌های «بلووِک تکنولوژی» (Bluvec Technologies) و «پگانی تکنولوژی» (Pegauni Technology)، دستور انحلال داده شده و از آنها خواسته شده است تمامی فعالیت‌های خود در کانادا را تحت قانون مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کانادا، متوقف کنند. فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری کانادا، در بیانیه‌ای گفت: این تصمیم پس از بررسی‌هایی اتخاذ شد که مستلزم بررسی دقیق جامعه اطلاعاتی و امنیت ملی کانادا بود.

همچنین بخوانید

این مقام کانادایی گفت: در حالی که کانادا همچنان از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی همچنان استقبال می‌کند، هنگامی که سرمایه‌گذاری‌ها، امنیت ملی ما را تهدید کنند، قاطعانه رفتار خواهیم کرد.

وب‌سایت «بلووِک تکنولوژی»، این شرکت را به عنوان سازنده دستگاه‌های شناسایی پهپاد توصیف می‌کند. دسترسی به وب سایت پگانی فناوری امکان پذیر نیست. بر اساس اطلاعات یک حساب کاربری لینکدین با این نام، این شرکت محصولات امنیتی بی‌سیم تولید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، قانون سرمایه‌گذاری‌های خارجی کانادا، در اوایل سال جاری تحت بازبینی قرار گرفت تا بررسی‌های امنیتی ملی سختگیرانه‌تری را در مورد سرمایه‌گذاری‌های خارجی پیشنهادی اضافه کند. خارجی‌هایی که کنترل یک کسب و کار کانادایی را به دست می‌آورند یا می‌خواهند کسب و کار جدیدی در این کشور ایجاد کنند، مشمول قانون هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا