انرژی

آمادگی لازم برای عبور از پیک برق تابستان وجود دارد/ ضرورت مدیریت مصرف بخش خانگی

استاندار خوزستان بر ضرورت مدیریت مصرف برق خانگی برای عبور از پیک تابستان تاکید کرد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در جلسه پایش برق استان که امروز (۶ خرداد) برگزار شد، با تسلیت شهادت رئیس جمهور، اظهار کرد: جلسه امروز در زمینه برق با حضور اعضای شورای برق استان متشکل از شرکت برق منطقه‌ای استان، برق اهواز، سازمان آب و برق و نیروگاه‌های حرارتی استان برگزار و امکاناتی که برای گذر از پیک مصرف برق در ایام تابستان باید داشته باشیم، مرور شد. مدیریت خوبی وجود دارد و اقداماتی انجام شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی ادامه داد: آمادگی لازم برای تعمیرات، شستشوی مقره‌ها و فیدرها و دیگر موارد بررسی شد و سال گذشته در برخی مناطق گزارش افت ولتاژ وجود داشت همه این مسایل مورد بحث قرار گرفت.

احتمال اعمال یک روز کسری برق در هفته برای صنایع

استاندار خوزستان گفت: با توجه به توضیحات ارایه شده از سوی مدیران، آمادگی لازم وجود دارد. هرچند وقوع حوادثی از جمله سقوط دکل‌های برق بر اثر طوفان شدید در شادگان می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند اما در کل، با توجه به افزایش مصرف شدید برق، نیاز شدید به کمک مردم داریم.

وی گفت: مدیریت برق صنایع، بخش‌های اداری و… در برنامه‌های وزارت نیرو آمده است. معمولا در تابستان برای برق صنایع مدیریت لازم انجام می‌شود و ممکن است با اعمال مدیریت، در هفته یک روز را کسر برق داشته باشند. در سایر بخش‌ها نیز اینگونه است.

مصرف برق اهواز به اندازه چندین استان است

حسینی‌محراب ادامه داد: سال گذشته، در ادارات بیش از ۳۰ درصد مصرف برق بهینه شد. بیشترین مصرف برق در استان، مصارف خانگی است و این مساله باید به نحو خوبی مدیریت شود. براساس گزارش‌ها، مصرف برق خانگی فقط در شهر اهواز به اندازه مصرف برق چندین استان است. شدت مصرف سبب می‌شود در پیک، با مشکل روبرو شویم و مردم حتما باید کمک کنند.

با همراهی و همکاری مردم هیچ خانه‌ای در تابستان بدون برق نمی‌ماند

وی ادامه داد: تاکیدات کارشناسان بر کاهش درجات کولر است. قرار دادن کولرها روی یک درجه کمتر سبب می‌شود که ذخیره برقی خوبی در مناطق دوردست داشته باشیم. بنابراین سعی شود که کولرها روی درجه ۲۱ تا ۲۲ تنظیم شود. در این زمینه از رسانه‌ها درخواست می‌شود که اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با عوارض کمبود برق آشنا شوند. همراهی و همکاری خانواده‌ها موجب می‌شود که هیچ خانه‌ای در تابستان بدون برق نماند.

استاندار خوزستان گفت: آمادگی کامل وجود دارد اما وظیفه ما به عنوان شهروند این است که به متخصصان کمک کنیم تا با مشکل روبرو نشویم و بتوانیم تابستان بدون خاموشی داشته باشیم.

حسینی‌محراب در خصوص کاهش ساعات اداری در تابستان عنوان کرد: این تصمیم با هیات دولت است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا