انرژی

۴۵ پروژه‌ حیاتی ‌برق‌ خوزستان تا پایان خرداد وارد مدار خواهند شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در مجموع برای عبور از پیک مصرف، در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از ۱۲۵ پروژه حیاتی، ضروری و اولویت‌دار تعریف شده تاکنون ۸۰ پروژه برق‌دار شده و مابقی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ وارد مدار خواهند شد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید از روند احداث پست برق موبیل ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سبحان به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و ورود و خروج خط حمیدیه به سوسنگرد در این پست به طول ۶ کیلومتر مدار اظهار کرد: این پروژه از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ است و در حال حاضر پست ۹۵ درصد و خط آن ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بازدید از این پروژه پست و خط برای تسریع در اجرای آن و بهره‌برداری قبل از شروع پیک است، افزود: همچنین از خط و پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت هدایت حمیدیه که از پروژه‌های حیاتی برای تابستان ۱۴۰۴ است، بازدیدی داشتیم و روند اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت.

اسدی بیان کرد: برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، وزارت نیرو ۱۸۰ اقدام عملیاتی تعریف کرده که از این تعداد هشت اقدام (شامل ۱۶ پروژه) مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان است. اغلب این پروژه‌ها تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و بازدیدها نیز برای تسریع در پروژه‌های باقیمانده تا شروع پیک است.

وی اضافه کرد: در مجموع برای عبور از پیک مصرف، در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از ۱۲۵ پروژه حیاتی، ضروری و اولویت‌دار تعریف شده تاکنون ۸۰ پروژه برق‌دار شده و مابقی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا