بورسفرابورس

راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ از مسیر بازار سرمایه

تعدادی از نمایندگان مجلس، با اشاره به نقش پررنگ بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، راهکارهای مورد نظر برای جهش تولید از مسیر بازار سرمایه را تشریح کردند.

همچنین بخوانید
مجلس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، تعدادی از نمایندگان مجلس، با اشاره به نقش پررنگ بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، راهکارهای مورد نظر برای جهش تولید از مسیر بورس را تشریح کردند.

تامین منابع مالی و تشکیل سرمایه مورد نیاز صنایع

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم فارس و نماینده مجلس دوازدهم، تامین منابع مالی و تشکیل سرمایه مورد نیاز صنایع برای پیشبرد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای با استفاده از ابزارهای تامین مالی موجود در بازار سرمایه را از جمله ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تحقق شعار سال برشمرد.

وی گفت: بورس ویترین و مجموعه شفاف در اقتصاد کشور است و مسیر را برای جهش تولید با جمع آوری نقدینگی‌ها هموارتر می‌کند.

اعتمادسازی و ایجاد بستری مطمئن برای مردم

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان و نماینده مجلس دوازدهم اما معتقد است: رشد و گسترش تولید در کشور نیازمند حمایت و البته مشارکت بیش از پیش مردم است اما در این راه ضرورت دارد، با اعتمادسازی بیشتر مردم را به سمت این بازار هدایت کرد.

توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و نماینده مجلس دوازدهم نیز تاکید دارد: برای اینکه واحدهای تولیدی کشور از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه برای جذب سرمایه در گردش استفاده کرده و وابسته به بانک‌ها نباشند باید هر گونه مانع بر سر راه بازار سرمایه برداشته و مسیر برای جذب سرمایه در بازار هموارتر شود.

وی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را یکی از ابزارهای مهم در مسیر تحقق شعار دانست و تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل توان تخصصی و مدیریت حرفه‌ای خود می‌توانند پس‌اندازها و سرمایه‌های مردم را به‌طور موثرتری هدایت کنند و بازدهی بیشتر برای صاحبان آن به‌دست آوردند.

تدوین قواعد و قوانین اطمینان‌بخش

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود و نماینده مجلس دوازدهم اما معتقد است: در بازار سرمایه باید به مردم این اطمینان را داد که قواعد و قوانین اطمینان‌بخش به منظور صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وی مطرح کرد: دولت و مجلس با حمایت از بازار سرمایه می ‌توانند در راستای صیانت از حقوق سهامداران تلاش کنند، اما باید این اقدامات منجر به اعتماد و اقبال عمومی به بازار سرمایه شود تا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمت این بازار سوق دهند.

رونق ابزارهای بازار سرمایه

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان و نماینده مجلس دوازدهم درباره نقش سازنده بازار سرمایه در اقتصاد کشور، گفت: اگر به دنبال جهش واقعی تولید با مشارکت مردم در سال جاری هستیم به طور قطع یکی از مسیرها، توسعه بازار سرمایه است چرا که این بازار می‌تواند با عرضه‌های اولیه متعدد و نه صرفا در یک بازار ثانویه قابل قبول، بستر را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کند.

وی تاکید کرد: همواره نگاهمان تقویت بازار سرمایه بوده و همین مسیر را ادامه خواهیم داد، سایر دستگاه‌ها هم نگاهشان به بازار سرمایه باید بر مبنای توسعه و مشارکت مردم در اقتصاد باشد.

ثبات در اقتصاد

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه و نماینده مجلس دوازدهم نیز با اشاره به این که بورس یکی از مصادیق مشارکت مردم در مباحث اقتصادی است، افزود: می‌بایست دولت و مجلس در سال جاری تمام تلاش خود را به منظور ارتقای جایگاه بازار سرمایه در کشور به کار گیرند تا حضور مردم و اعتماد آنان به بازار سهام بیش از پیش افزایش یابد.

این نماینده مجلس با بیان این که حضور و مشارکت مردم در بازار سرمایه کمک بزرگی به تامین نقدینگی بنگاه‌ها و تقویت تولید داخل است، گفت: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» با نگاه وسیع، کارشناسی و دقیق همراه بوده و با ایجاد ثبات و شرایط مناسب در فضای اقتصادی و بازگشت اعتماد مردم به بورس محقق می‌شود.

شفاف‌سازی وگسترش ابزارهای مالی

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر و نماینده مجلس دوازدهم نیز، شفاف‌سازی در حوزه تصمیم‌گیری‌های دولت و مجلس را در تحقق شعار سال مهم دانست.

وی، توسعه ابزارهای مالی مورد نیاز به منظور جذب سرمایه‌گذاران خرد و کلان با هدف هدایت سرمایه‌ها به سمت واحدهای تولیدی را یکی از اهداف بازار سرمایه در تحقق شعار سال، ذکر کرد .

تقویت جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گلستان و نماینده مجلس دوازدهم معتقد است:افزایش اعتماد و تقویت جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به مشارکت مردم در جهش تولید کمک بسزایی می‌کند.

تداوم اتخاذ سیاست‌های مناسب

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزه‌وار و نماینده مجلس دوازدهم با تاکید بر این که رویکردها به بازار سرمایه تغییر یافته و توجه دولت و مجلس نسبت به این بازار جدی‌تر شده، افزود: سال گذشته سیاست‌های خوبی در حوزه بازار سرمایه برای حمایت بیشتر از سهامداران اتخاذ شد که به نظر می‌رسد این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای حمایت بیشتر از بورس باید برنامه‌های مدون اتخاذ شود تا مردم به ویژه سهامداران خرد در این مسیر دچار ضرر و زیان نشوند.

مشارکت بیشتر مردم در بازار سهام

مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر و نماینده مجلس دوازدهم نظر دیگری دارد و معتقد است: با مشارکت بیش از پیش مردم در عرصه اقتصادی و جذب آنها به سمت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌توان گام‌های بزرگی برای رونق و توسعه واحدهای تولیدی برداشت.

راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ از مسیر بازار سرمایه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا