بانکبانک و بیمه

اتمام بیش از ۱۳۱ هزار واحد مسکن مهر

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تکمیل ۲۵۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر را متعهد شده است که تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار واحد آن تکمیل وتحویل شده و ۱۱۸ هزار واحد نیز در مراحل تکمیل و فروش اقساطی قرار دارند.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسکن مهر یکی از تعهدهایی است که تکمیل و اتمام آن را دولت سیزدهم برعهده گرفت. این طرح با برنامه احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از دولت نهم و دهم، برنامه‌ریزی و اجرایی شد و کار اتمام آن تا دولت سیزدهم به درازا کشید. بر اساس آمار ارایه شده در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده در سراسر کشور وجود داشت که تکمیل آنها با راهکارهای تامین مالی از سوی صندوق ملی مسکن و سایر منابع در برنامه قرار گرفت.

وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در کنار اجرای قانون جهش تولید و نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر را نیز در برنامه قرار داد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش ارایه شده در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن در ۵ خرداد ماه سال جاری از حدود ۲۵۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در دولت سیزدهم ۱۳۱ هزار و ۲۹۱ واحد تکمیل شد و واحدهای باقیمانده مسکن مهر که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند به رقم ۱۱۸ هزار و ۷۰۹ واحد رسیده است.

بر اساس آمار میزان فروش اقساطی نشده مسکن مهر و واحدهای باقیمانده در استان های کشور بدین شرح است: تهران شامل ۳۰۷۰۶ واحد، خوزستان ۱۷۵۷۹ واحد، البرز ۱۵۱۸۸ واحد، خراسان رضوی ۷۲۵۶ واحد، اصفهان ۶۷۶۶ واحد، کرمانشاه ۶۶۸۱ واحد، کرمان ۴۴۴۴ واحد، گیلان ۴۱۰۳ واحد، آذربایجان شرقی ۳۳۷۳ واحد، فارس ۲۹۴۶ واحد، لرستان ۲۳۲۲ واحد، گلستان ۲۲۲۸ واحد، قزوین ۲۰۸۰ واحد، ایلام ۱۶۵۱ واحد، آذربایجان غربی ۱۵۱۲ واحد، مازندران ۱۴۴۲ واحد، هرمزگان ۱۴۳۹ واحد، همدان ۱۳۰۴ واحد، سیستان و بلوچستان ۱۲۴۶ واحد، سمنان ۱۲۴۰ واحد، خراسان شمالی ۹۶۴ واحد، بوشهر ۸۴۹ واحد، اردبیل ۴۷۵ واحد، کردستان ۴۴۱ واحد، مرکزی ۲۱۵ واحد، یزد ۱۷۹ واحد، چهارمحال و بختیاری ۴۴ واحد، کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ واحد، قم ۱۵ واحد و خراسان جنوبی ۵ واحد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا