امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

برداشت گندم در کشور ادامه دارد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع گفت: تا کنون ۱۲۰ تن گندم از گندم‌زارهای استان تهران برداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمودرضا آجودانی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز برداشت گندم از امروز بیان کرد: مراکز خرید آماده دریافت گندم تولیدی گندم‌کاران هستند و برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت و خرید گندم و دانه‌های روغنی استان تهران از اوایل خرداد ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: این عملیات با استفاده از چندین دستگاه کمباین از شهرستان‌های جنوب شرق استان از امروز آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

آجودانی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی سطح کشت گندم استان تهران را بیش از ۴۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح گندم استان تهران مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است.

آجودانی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی مطلوب، بارش مناسب، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و سن غلات پیش‌بینی می‌شود میزان عملکرد برداشت گندم در سطح امسال افزایش قابل قبولی داشته باشد.
گفتنی است بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت قیمت نهایی یک کیلو گرم گندم نان ۱۷ هزار و۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان مصوب و ابلاغ شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا