انرژی

افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در ۲ ماهه امسال

رئیس کل گمرک اعلام کرد: صادرات محصولات پتروشیمی که ۴۴ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور را در دو ماهه اول امسال به خود اختصاص داده، از نظر وزنی ۴.۵ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

محمد رضوانی‌فر – معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی – در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: صادرات محصولات پتروشیمی طی دو ماهه فروردین‌ و اردیبهشت‌ امسال به ۸.۳ میلیون تن به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال که حدود هشت میلیون تن و به ارزش ۳.۲ میلیون دلار بوده است، از نظر وزنی ۴.۵ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۴۴ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوانی‌فر گفت: ۲۰ قلم محصولات پتروشیمی طی دو ماهه نخست امسال صادر شده که پروپان مایع شده، متانول، بوتان، گاز طبیعی مایع شده و گازهای نفتی و هیدروکربن‌های گازی مایع شده بیشترین حجم صادرات محصولات پتروشیمی را شامل می شود.

رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: این میزان رشد وزنی و ارزشی صادرات محصولات پتروشیمی در دو ماهه اول امسال امیدوارکننده است و نشانگر روند افزایشی مناسب در صادرات محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا