کسب و کارگردشگری

بهترین کشورهای نزدیک برای خرید در حراج‌های آخر فصل

تقریباً برای همه افراد حراجی‌های آخر فصل فرصت مناسبی برای خرید محصولات با قیمت پایین‌تر است. نکته مثبت خرید در حراجی‌ کشورهای نزدیک این است که از کیفیت و اصالت کالا مطمئن هستید؛ زیرا می‌توانید از برندهای مطرح جهانی خرید کنید. شاید برای شما هم سؤال شود: بهترین کشورهای نزدیک ایران برای خرید در حراج‌های آخر فصل کدام کشورها هستند؟ برای این‌که پاسخ سؤالتان را پیدا کنید، خوب است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

حراجی‌های آخر فصل ترکیه

همان‌طور که می‌دانید ترکیه یکی از قطب‌های توریستی در کشورهای اطراف ایران است. این کشور مراکز خرید متعددی در شهرهای مختلف دارد که به دلیل رونق گردشگری،‌ اغلب برندهای مطرح دنیا چند شعبه در این کشور دارند. به همین دلیل حراجی‌های آخر فصل ترکیه می‌تواند فرصت مناسبی برای پیدا کردن اجناس باکیفیت بالا و ارزان‌تر باشد. حراجی‌ها و خرید در چند شهر ترکیه بیشتر از سایر شهرها رایج است، ‌که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

همچنین بخوانید

استانبول

اغلب افراد برای خرید به استانبول سفر می‌کنند، ‌زیرا استانبول یکی از اصلی‌ترین شهرهای ترکیه در زمینه خرید و حراجی‌ها است. حراجی‌های استانبول در پایان فصول برگزار شده که در حراجی‌های بهار و تابستان تعداد محدودی از برندها بر روی محصولات خود تخفیف می‌گذارند. در این شهر حراجی‌های آخر سال میلادی رونق بیشتری دارد، ‌ زیرا اکثر محصولات تا ۵۰ درصد تخفیف خورده‌اند. این حراجی معمولاً از اواسط ماه دسامبر میلادی یا اوایل ژانویه آغاز می‌شود.

اگر قصد دارید با تور ترکیه به استانبول برای خرید از حراجی‌ها سفر کردید، اطمینان حاصل کنید که در روزهای نزدیک‌تر به سال نو میلادی یا آخر فصل‌ها در آنجا حضور خواهید داشت. با نزدیک‌شدن به روزهای آخر سال میلادی یا آخر فصل حراجی‌های بیشتری شروع می‌شوند که اگر با حوصله در میان آن‌ها بگردید، می‌توانید اجناس اصل را با تخفیف ۷۰ درصد خریداری کنید. اگرچه باید برای خرید از این حراجی‌ها دست بجنبانید، ‌چراکه برخی از محصولاتی که با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند، ممکن است تمام شوند.

وان

همان‌طور که می‌دانید شهر وان در نزدیکی مرز ایران واقع شده است. این شهر دارای مراکز خرید متنوع بوده که این موضوع، آن را به یکی از مقاصد مهم ایرانی‌ها برای خرید تبدیل می‌کند. در شهر وان حراجی‌ها در زمان‌های مختلفی شکل می‌گیرند. با حضور در شهر وان در زمان‌هایی مانند آخر فصول، روزهای نزدیک به سال نوی میلادی و اعیاد مهم می‌توانید از برندهای متنوع جهانی و ترکیه‌ای محصولاتشان را با تخفیف مناسبی خریداری کنید.

حراج‌های آخر فصلی شهر وان اغلب شامل پوشاک مربوط به فصل گذشته است. به‌عنوان‌مثال در انتهای فصل زمستان و آغاز فصل بهار، ‌ پوشاک زمستانی حراج گذاشته می‌شوند. اگر کمی در حراج‌های آخر فصل وان جستجو کنید،‌ می‌توانید پوشاک باکیفیتی را پیدا کنید.

حراجی‌های امارات متحده عربی

شاید با شنیدن نام امارات متحده عربی کمی گیج شوید و برایتان سؤال ایجاد شود که مگر این کشور هم حراجی‌های آخر فصلی دارد؟ پاسخ این است: ‌بله. کشور امارات متحده عربی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در تکنولوژی و شهرسازی داشته است. از‌این‌رو برخی از شهرهای آن به جاذبه‌های مدرن توریستی تبدیل شده که همین موضوع، ‌برندهای مختلف را از سراسر دنیا به این شهرها کشانده است. ساکنان امارات نیز در خرید کردن حرفه‌ای هستند و تنها اجناس باکیفیت را خریداری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات در زمینه خرید کردن و حراج‌های آخر فصل، ‌ دبی است.

دبی

در شهر مدرن دبی جشنواره‌های خرید متنوعی وجود دارد. جشنواره خرید تابستانی و جشنواره خرید زمستانی از حراجی‌های فصلی دبی هستند. همچنین در ماه دسامبر و روزهای نزدیک به سال نوی میلادی، ‌حراجی‌های دبی گسترده‌تر می‌شود. در این حراج‌ها اغلب می‌توانید محصولات، اعم از پوشاک و لوازم بهداشتی، را با تخفیف‌های مناسب پیدا کنید. تخفیف‌های موجود در این جشنواره‌ها از حداقل ۲۰ درصد پیدا شده و تا اوج خود، ‌ یعنی ۹۵ درصد می‌رود.

برای این‌که درمان جشنواره‌ها و حراج‌ها در دبی حضور داشته باشید، بهتر است از وب‌سایت‌ها یا آژانس‌های معتبر تور دبی را رزرو کرده تا در هنگام سفر خود نگرانی از بابت اقامتگاه یا بلیط رفت‌وبرگشت نداشته باشید. خوب است بدانید دبی مانند کشور ایران چهار فصل نیست، و آب‌وهوای آن از ملایم به هوای گرم و هوای بسیار گرم تبدیل می‌شود؛ بنابراین در هنگام سفر خود لباس مناسب با آب‌وهوا را بردارید تا به ‌راحتی بتوانید در مراکز خرید گشت زده و خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید.

گرجستان

کشور گرجستان که در همسایگی ایران قرار دارد، مراکز خرید معتبر و معروفی دارد. دو شهر معروف گرجستان، تفلیس و باتومی هستند که گردشگران زیادی برای خرید از مال‌های این دو شهر به آن‌ها سفر می‌کنند. اما مراکز خرید کشور گرجستان مانند مراکز خرید سایر کشورها، پوشاک و سایر محصولات را در آخر فصل به حراج می‌گذارند، به این معنی که بهترین زمان برای خرید از گرجستان آخر فصل یا جشنواره‌ها است. در این کشور برندهای مطرح بین‌المللی شعبه دارند؛ بنابراین اگر در زمان حراجی از این برندها خرید کردید، ‌می‌توانید اطمینان حاصل کنید که جنس خریداری شده اصل آن برند است.

یکی از راه‌های خرید در حراجی‌های آخر فصل گرجستان، ‌ رزرو تور گرجستان است. با این کار می‌توانید اکثر زمان خود را برای گشت در مراکز خرید صرف کنید. خوب است بدانید قیمت پوشاک در گرجستان اغلب از سایر کشورها پایین‌تر است، ‌ به همین دلیل در حراجی‌های آخر فصل پوشاک را با قیمت بسیار مناسب‌تری پیدا خواهید کرد.

نکاتی برای خرید راحت در حراجی‌های آخر فصل

اگر تصمیم گرفتید که برای آخر فصل از حراجی کشورهای نام‌برده دیدن کرده و محصولات مورد نیاز خود را از این حراجی‌ها خریداری کنید، بهتر است چند نکته برای راحتی خرید را در نظر داشته باشید. ازآنجایی‌که در حراج آخر فصل‌ها یا حراج نزدیک به سال نو میلادی جمعیت زیادی از کشورهای مختلف برای خرید به این کشورها می‌آیند، ‌ بهتر است به این نکات برای موفق شدن در خرید توجه کنید.

  • بهتر است صبح زود بیدار شده و به مراکز خرید بروید؛ زیرا افراد زیادی هم سایز شما وجود دارند. ممکن است تا زمانی که شما به مرکز خرید برسید، برند مورد نظرتان سایز شما را تمام کرده باشد. با انجام این‌ کار شانس خود را برای خرید بالا می‌برید.
  • سریع انتخاب کنید؛ زیرا با وجود شلوغی جمعیت فرصت زیادی برای ساعت‌ها پرو کردن و انتخاب کردن از بین لباس‌ها ندارید.
  • در نظر داشته باشید محصولاتی که در برندهای جهانی تخفیف گذاشته شده‌اند را در جا و زمان دیگری با این قیمت‌ها نمی‌توانید پیدا کنید، ‌ بنابراین اگر بر روی محصولی که دوست داشتید تخفیف گذاشته شده بود، بهتر است آن را خریداری کنید.

کلام پایانی

برای ما ایرانیان که به دنبال خرید اجناس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستیم، حراج‌های آخر فصل کشورهای همسایه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ازآنجایی‌که هزینه بلیط کشورهای نزدیک از سایر کشورها نیز ارزان‌تر است، خرید از این حراجی‌ها یک تصمیم عالی است.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا