ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کولاک اپل در بزرگترین بازار دنیا

فروش آیفون اپل در چین، در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۲ درصد افزایش یافت و به روند بهبود که در مارس مشاهده شد، ادامه داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، افزایش فروش آیفون، پس از عملکرد ضعیف شرکت آمریکایی اپل در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۴ در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان روی داد.

با وجود رقابت شدید برندهای چینی نظیر هواوی، آمار «آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین» نشان داد فروش گوشی‌های برند خارجی در چین، در آوریل، به میزان ۵۲ درصد افزایش یافته و به ۳.۴۹۵ میلیون دستگاه در مقایسه با ۲.۳۰۱ میلیون دستگاه در آوریل سال گذشته رسیده است.

ارزش سهام اپل در پی انتشار این خبر، ۲.۳ درصد صعود کرد. هر چند در این آمار، به طور مشخصی، به اپل اشاره نشد اما این شرکت، سازنده تلفن هوشمند خارجی برتر در بازار چین است و از این رو، افزایش مذکور را می‌تواند به عملکرد قوی‌تر اپل نسبت داد.

فروش اپل در چین، در مارس، به میزان ۱۲ درصد افزایش یافت که بهبود قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ بود که این شرکت با افت ۳۷ درصدی در فروش روبرو شد.

میزان فروش آیفون در ماه مه که اپل، تخفیف‌های چشمگیری را در سایت تی‌مال عرضه کرد و تا ۲۳۰۰ یوان (۳۱۸ دلار) برای مدل‌های منتخب آیفون تخفیف ارائه کرد، تقویت شد.

پس از اینکه اپل کاهش ۸.۱ درصد درآمد سه ماهه دوم از منطقه بزرگ چین را گزارش کرد، تیم کوک، مدیرعامل اپل، اوایل ماه میلادی جاری، رشد فروش آیفون در بعضی از بازارها از جمله چین را پیش‌بینی کرد.

کاهش قیمت پیشنهادی که دو برابر تخفیف عرضه شده در فوریه بود، پس از رونمایی سری جدید تلفن‌های هوشمند پورا ۷۰ هواوی صورت گرفت. هواوی پس از معرفی میت ۶۰ در اوت سال گذشته، از اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ تلفن هوشمند در چین در سه ماهه دوم، سبقت گرفت و استراتژی خرده فروشی خود را با افتتاح شعبه‌های فروش بیشتر و افزودن به تعداد توزیع‌کنندگان محلی، تقویت کرده است.

برند آنر (Honor) که از هواوی جدا شده است، رتبه نخست بازار تلفن هوشمند چین را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، مجموع فروش تلفن هوشمند در چین، با افزایش ۲۵.۵ درصدی، به ۲۲.۷ میلیون دستگاه در آوریل رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا