بین الملل

نظر ایلان ماسک نسبت به ورود خودروهای برقی چینی به آمریکا عوض شد

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا، نسبت به اقدام دولت آمریکا در اعمال تعرفه گمرکی بر واردات خودروهای برقی چینی به این کشور انتقاد کرد.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا، اعلام کرد اقدام دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در چند برابر کردن تعرفه واردات خودروهای برقی چینی به آمریکا خوب نبوده است.

همچنین بخوانید

اوایل ماه جاری دولت آمریکا تعرفه واردات برخی کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی به این کشور را افزایش داد و هم اکنون واردات خودروی برقی از چین به آمریکا مشمول تعرفه گمرکی ۱۰۰ درصدی می‌شود که نسبت به گذشته ۴ برابر شده است.

ایلان ماسک در کنفرانس فناوری ویوا در پاریس فرانسه گفت: اقداماتی که آزادی تجارت را نقض کرده یا شرایط بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهند مطلوب نیستند.

وی ادامه داد: نه شرکت تسلا و نه من تقاضای اعمال این تعرفه‌ها را نکردیم و زمان که از این تصمیم اطلاع پیدا کردم شگفت زده شدم.

ماسک مدعی شد که تسلا به خوبی در حال رقابت در بازار خودروهای برقی آمریکا با محصولات چینی بدون اعمال تعرفه یا حمایت‌های دیگر است.

ایلان ماسک در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پیشتر در ماه ژانویه سخنان کاملاً متفاوتی را بیان کرده بود. وی گفته بود اگر بر محصولات چینی تعرفه گمرکی اعمال نشود، چین دیگر شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان را نابود خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا