اقتصاد کلان

خدمات تجاری ژاپن سرعت گرفت

هزینه خدمات تجاری ژاپن با سریع ترین سرعت سالانه از مارس ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داده‌های بانک ژاپن نشان داد که قیمت خدمات شرکت‌های ژاپنی در آوریل با سریع‌ترین سرعت خود از اوایل سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است که با افزایش هزینه‌های نیروی کار در بخش خدمات، سیگنال مثبتی برای سیاست گذارانی است که به دنبال چرخه رشد تقاضا بر اساس دستمزد هستند.

شاخص قیمت خدمات شرکتی در ماه آوریل به دنبال افزایش ۲.۴ درصدی در ماه قبل، نسبت به سال قبل ۲.۸ درصد افزایش یافت. در این ماه، قیمت خدمات نسبت به ماه مارس ۰.۷ درصد افزایش یافت که از ۰.۹ درصد در ماه قبل کاهش یافت.

سیاستگذاران این شاخص را به دقت زیر نظر دارند، زیرا آنها به دنبال دستمزدهای قابل قبول برای ایجاد تورم پایدار مبتنی بر تقاضا هستند که پیش نیازی برای افزایش بیشتر نرخ بهره پس از تصمیم مهم بانک مرکزی در ماه مارس برای پایان‌ دادن به نرخ‌های منفی است.

دستمزدهای پایین در ژاپن مدت‌هاست که مانعی برای تقویت مصرف پایدار و رشد اقتصادی گسترده تر بوده است. اما کسب‌وکارها اخیراً بیشترین افزایش دستمزد خود را در دهه‌های اخیر انجام داده‌اند که از نظر بسیاری دلیل اصلی تغییر سیاست بانک مرکزی ژاپن است.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که با توجه به وضعیت شکننده اقتصاد ژاپن، به افزایش نرخ بهره ادامه هرچند با سرعتی آرام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا