انرژی

بزرگترین آب ‌شیرین‌کن‌ خوزستان در آبادان آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بزرگ‌ترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان با حجم سرمایه‎گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی و آماده‌ بهره‌برداری است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با وارد مدار شدن آب شیرین‌کن آبادان ۲۵ هزار مترمکعب آب شیرین به ظرفیت تولید آب آبادان اضافه می‌شود تا کام مردم این شهرستان را شیرین کند.

همچنین بخوانید

 وی نصب و راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها را نویدبخش توسعه صنعت آب خوزستان دانست و افزود: آب شیرین‌کن آبادان با هدف بهبود کیفیت آب شرب شهروندان و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان در تصفیه‌خانه شهید باوی شهر آبادان تکمیل و آماده‌ بهره برداری است. 

علیدادی، ضمن ابراز خرسندی از اجرا و وارد مدار شدن این دستگاه در آینده‌ای نزدیک گفت: بهبود کیفیت آب آشامیدنی آبادان با توجه به اینکه این شهر در مجاورت دریا و مهمتر از همه تبعات ناشی از خشکسالی قرار دارد، یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان استان و مجموعه شرکت آبفا خوزستان بود. از این رو با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم و وزارت نیرو، شرکت آبفا خوزستان موفق شد ضمن جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت فعال بخش خصوصی (شرکت پانا انرژی) نسبت به راه‌اندازی تاسیسات آب شیرین کن جدید آبادان اقدام کند تا در آغاز فصل گرما تنش آبی در منطقه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قرارداد BOO (ساخت، بهره برداری و مالکیت) بوده و طول مدت بهره‌برداری ۱۵ سال است، گفت: این پروژه از مهم‌ترین پروژه‌های دولت سیزدهم در خوزستان است که در شهرستان آبادان اجرایی شده است.

‌علیدادی افزود: با وارد مدار شدن این آب شیرین کن بخشی از نیاز آبی شهر آبادان با کیفیت مناسب تامین می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا