امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، گفت: ظرفیت تولید در حوزه آبزیان باید افزایش یابد و ۱.۴ میلیون تن فعلی چندین برابر شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نشست با معاونان وزارتخانه عنوان کرد: من با تاسی به روحیه رئیس‌جمهور شهید همواره در هر نشستی بر ضرورت تولید حداکثری و رفع موانع از پیش پای تولیدکنندگان تاکید می‌کنم، زیرا می‌دانم راه حل پیشرفت همه بخش‌های کشاورزی از همین رهگذر است.

نیکبخت با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: اگر می‌گویم شیلات و آبزی‌پروری باید اولویت باشد، به این دلیل است که می‌توانیم و ظرفیت آن را هم در سواحل طولانی شمال و جنوب کشور و آبزی‌پروری داخلی داریم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن فعلی را چندین برابر افزایش دهیم.

به گفته وی، با استفاده از نتایج تحقیقات و تبدیل بخشی از باغات درجه دو به یک، نیز می‌توان تولیدات باغی کشور را از ۲۶ میلیون تن فعلی به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در این راه البته باید از ظرفیت کشاورزی دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری و از نتایج تحقیقات متخصصان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج، دانشکده‌های کشاورزی و نخبگان علمی کمک گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری تجربه موفقیت‌آمیز در افزایش تولید مرغ و تخم‌مرغ و رسیدن به آرامش فعلی در بازار و حتی صادرات مازاد تولید گفت: همه شاهد هستید که در گذشته وضعیت تولید و عرضه مرغ و تخم‌مرغ چگونه بود و امروز با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم توانستیم گره تولید این محصولات در کشور را باز کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا