انرژی

احداث برج‌های تخلیه گاز در مناطق شهر تهران

مدیرعامل گاز استان تهران گفت: برج‌های تخلیه گاز با همکاری شهرداری تهران و اداره گاز استان تهران در مناطق پایتخت احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد هدایی‌پور در پنجمین همایش ملی و جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)  با اشاره به اینکه فعالیت اجرایی گاز و استفاده آن همیشه با خطراتی روبرو است، گفت: در همین ارتباط موضوع HSE و ایمنی و استاندارد مورد توجه این مجموعه قرار داشته و دارد و به همین جهت این موضوع به پیمانکاران تاکید می‌شود که استانداردهای لازم رعایت شود.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی اظهار کرد: سلامت، مهمترین چیزی است که در هر کاری باید مورد توجه قرار بگیرد. مردم باید آگاهی کامل از ایمنی استفاده از گاز را داشته باشند و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل گاز استان تهران با اشاره به خطوط گازرسانی در ساختمان‌ها گفت: در فرآیند ساخت و سازها نظام مهندسی نظارت کاملی را بر فرآیند خطوط گاز در ساختمان‌ها دارد و ما نیز در این بخش با آنها همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

هدایی‌پور با اشاره به ساخت و ساز در شهر تهران، اظهارکرد: در همین ارتباط نیز برنامه‌ای پیش‌بینی شده که همکاری‌های لازم با بخش‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی وجود دارد که امیدواریم همکاری و تعامل با مجموعه شهرداری بیشتر شود.

وی با اشاره به افت فشار گاز در برخی از مناطق تصریح کرد: در این ارتباط مجموعه گاز استان تهران تمهیداتی را برای راه‌اندازی ایستگاه‌های گاز کرده است اما برای این موضوع ما نیاز به تامین زمین داریم چرا که هزینه‌های تملک زمین بسیار بالا است.

مدیرعامل گاز استان تهران ادامه داد: در همین ارتباط جلساتی را با شهرداری تهران داشته‌ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم در این بخش همکاری داشته باشیم.

هدایی‌پور با اشاره به موضوع زلزله و اهمیت قطع گاز در مواقع بحران گفت: در این ارتباط با یکی از دانشگاه‌های کشور ژاپن طرح ایمن‌سازی را آغاز که در حال حاضر ۵۰ الی ۶۰ درصد از این طرح در پایتخت عملیاتی و اجرا شده به طوری که در برخی از مناطق دکل‌ها یا برج‌های تخلیه گاز ساخته شده است.

وی در خصوص اهمیت احداث یا ساخت دکل یا برج تخلیه گاز در سایر مناطق، گفت: برای احداث این برج‌ها نیاز به تامین زمین داریم و همین امر مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و امیدواریم بتوانیم با تامین زمین این موارد نیز برطرف شود.

مدیرعامل گاز استان تهران با اشاره به عوارض بسیار بالای ساخت برج‌ها، گفت: هزینه عوارض بسیار بالاتر از هزینه تامین زمین است و امیدواریم شهرداری تهران در این بخش همکاری لازم را با ما داشته باشد.

کاظم نعیمی مطلق، دبیر کل پنجمین همایش ملی و جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) نیز در این همایشبا بیان اینکه محورهای همایش امسال توجه به اقتصاد چرخشی و مشارکتی، چشم‌انداز صفر، تاب‌آوری و پایداری، تکنولوژی‌های هوشمند HSE است، گفت: این همایش تا فردا ادامه دارد و سخنرانی های کلیدی، پانل‌های تخصصی و مقالات در این موارد طراحی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه سازمان های دارای تفکر تعالی HSE، هر دوره مورد ارزیابی بر اساس مدل قرار می‌گیرند، کمیته علمی جشنواره برترین های جشنواره و نتایج آن را معرفی می‌کنند، گفت: در این دوره از همایش از بین ۲۱۷ سازمان متقاضی ارزیابی، ۵۰ سازمان به مرحله ارزیابی رسیدند و از بین آنها ۱۸ سازمان تک ستاره، ۳ سازمان دو ستاره، یک سازمان ۳ ستاره، ۳ سازمان ۴ ستاره و دو سازمان ۵ ستاره تعالی HSE را دریافت کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا