انرژی

مصرف برق بخش اداری استان مرکزی چقدر باید کاهش پیدا کند؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: امسال بخش اداری باید نسبت به سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهد.

محمود محمودی ۹ خرداد در نشست با اصخاب رسانه اظهار کرد: صنعت برق یک صنعت عمده و متشکل از سه بخش تولید، انتقال و توزیع است. در استان مرکزی برق از ۵۵ پست ۶۳ کیلوولت عمومی و خصوصی تحویل و از طریق شبکه‌های برق بین ۸۱۵ هزار مشترک توزیع می شود.

وی افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق از برق منطقه ای باختر تحویل شده که پنج هزار و ۹۰۰ میلیون کیلووات ساعت توسط مردم مصرف شده است.

به گفته وی، میزان مصرف برق استان به طور میانگین ۲۱.۲ در بخش خانگی، ۴.۸ در بخش عمومی، ۲۱.۴ در بخش کشاورزی، ۴۵.۲ در بخش صنعتی، ۵.۱ در بخش تجاری و دو درصد در بخش معابر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: به دنبال تلاش برای کاهش تلفات برق هستیم. تلفات برق در استان ۴ درصد کاهش داشته است. تمام ساختمان های اداری که به پشت بام ارتباط داشته باشند می توانند برق مجموعه برق خود را از طرق منابع خورشیدی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۸۱۵ هزار مشترک پنج هزار و ۹۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند.

وی در خصوص استخراج رمز ارز غیرمجاز بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان های پیشتاز در شناسایی، کشف و وصول جرائم در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: در این استان سال گذشته علیرغم وجود هزار و ۴۰۰ مگاوات نیاز مصرف، با هزار و ۳۱ مگاوات از پیک مصرف برق گذر کردیم.

وی اظهار کرد: شهرستان های ساوه و زرندیه در ماه های تیر و مرداد در دسته بندی گرمسیر نوع چهار قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان مرکزی ۷۷ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت کرده اند و در بخش خانگی استان مرکزی ۲۹ میلیارد تومان پاداش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا