امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بازار نهاده‌های دامی اشباع است

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، ذخایر راهبردی و موجودی کالا در کشور را در بالاترین سطح طی سال‌های اخیر اعلام کرد و گفت: بازار نهاده‌های دامی اشباع است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جلسه کارگروه اقتصادی دولت که به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، احمد خانی نوذری، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از بالاترین سطح ذخایر راهبردی و موجودی کالا در کشور و نهاده‌های دامی موجود در بنادر و لنگرگاه‌ها در طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: علاوه بر کالاهایی که در مسیر ورود به کشور هستند، نهاده‌های دامی موجود در کشور نیز در سطحی است که نیاز مصرف بیش از ۶ ماه کشور را تأمین می‌کند.

وی با بیان این که بازار نهاده‌های دامی بسیار اشباع است و قیمت‌های معاملاتی پایین‌تر از قیمت مصوب و به صورت مدت‌دار در اختیار تولیدکنندگان محصولات پروتئینی قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر شرایط برای تولیدکنندگان در بهترین وضعیت سال‌های اخیر قرار دارد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی همچنین با خوب توصیف کردن وضع ذخایر راهبردی کالاهای اساسی از جمله شکر، روغن، برنج و گندم، اظهار کرد: با توجه به موجودی و ذخایر کالاهای اساسی، اقدامات لازم برای تأمین پایدار و باثبات نیاز بازار در ماه‌های آینده انجام شده و علاوه بر وضعیت مطلوب تولید در داخل که بخش قابل توجهی از نیازها را تأمین می‌کند، پیش‌بینی‌های لازم در خصوص جلوگیری از بروز کسری در بازار صورت گرفته و جریان واردات با حجم مکفی در حال انجام است.

خانی نوذری همچنین تصریح کرد: در ماه‌های اخیر کمترین زمان ماندگاری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر را نسبت به سال‌های گذشته داریم و بخش اعظم کشتی‌های ورودی بلافاصله پهلودهی شده و تخلیه کالا با جریان منظم صورت می‌گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا