اقتصاد کلان

خودروهای برقی کار دست خودروسازان بریتانیایی داد

داده‌های صنعتی نشان داد، تولید خودرو در بریتانیا در آوریل ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و برای دومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا تولیدکنندگان مدل‌های موجود را متوقف کردند و کارخانه‌های بیشتری به تولید خودروهای الکتریکی روی آوردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) اعلام کرد که در ماه آوریل، در مجموع ۶۱ هزار و ۸۲۰ خودرو از خطوط تولید خارج شدند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۶ هزار و ۵۲۷ دستگاه بود. حجم تولید مارس ۲۷.۱ درصد کاهش یافت.

همچنین بخوانید

خودروهای برقی، اعم از مدل‌های تمام برقی، پلاگین هیبریدی یا فول هیبریدی، ۴۰.۵ درصد از کل خودروهای تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند. تولیدکنندگان مجموعاً ۲۵ هزار و ۳۱ دستگاه خودروی برقی تولید کردند که نسبت به سال قبل ۰.۱ درصد افزایش داشت.

تولید خودروهای برقی متوالی رشد کرده است زیرا غول‌هایی مانند نیسان و جگوار لندرور، تاتا موتورز میلیاردها دلار در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا برنامه‌های خودروهای برقی را افزایش دهند، زیرا تلاش می‌کند تا سال ۲۰۵۰ به صفر خالص برسد.

طبق گزارش رویترز، انجمن سازندگان و بازرگانان موتور افزود که تولید خودرو در بریتانیا ۰.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا