ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری گوگل در مالزی

گوگل متعهد به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در مالزی، از جمله توسعه اولین دیتاسنتر و تاسیسات ابری خود در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روث پورات، مدیر مالی آلفابت (شرکت مادر گوگل)، اظهار کرد: این تعهد، بزرگترین سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده گوگل در این کشور آسیای جنوب شرقی است.

همچنین بخوانید

وزارت بازرگانی مالزی اعلام کرد: دیتاسنتر و تسهیلات منطقه‌ای «گوگل کلود»، از ۲۶ هزار و ۵۰۰  شغل در بخش‌های مختلف مالزی، پشتیبانی می‌کند و ارزش کل تاثیر اقتصادی آن، ۳.۲ میلیارد دلار است. محل سرمایه‌گذاری‌های گوگل، در پارک تجاری المینا در ایالت سلانگور خواهد بود.

این دیتاسنتر، خدماتی از جمله جستجو، نقشه‌ها و فضای کاری را تامین کرده و به ارائه خدمات هوش مصنوعی کمک می‌کند و مرکز ابری هم خدماتی را به شرکت‌های محلی و سازمان‌های بخش عمومی ارائه می‌کند.

غول‌های فناوری آمریکا که به دنبال فرصت‌های رشد جدید هستند، در ماه‌های اخیر، سرمایه‌گذاری‌های خود را در آسیای جنوب شرقی افزایش داده‌اند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری را متعهد شده‌اند. مدیران عامل مایکروسافت، اپل و انویدیا، همگی به این منطقه سفر کرده‌اند تا برنامه‌های استراتژیک را ترسیم کرده و با سران کشورهای منطقه دیدار کنند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ماه میلادی جاری اعلام کرد: این شرکت علاوه بر تعهدات مشابه برای اندونزی و تایلند، ۲.۲ میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. مایکروسافت و گوگل به شدت برای پیشتازی در خدمات هوش مصنوعی رقابت می‌کنند و به دنبال مشتریانی هستند که پذیرای خدمات آنها در این حوزه رو به رشد باشند.

آمازون اعلام کرده است که قصد دارد ۹ میلیارد دلار در سنگاپور، پنج میلیارد دلار در تایلند و ۶ میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل اعلام کرد که علاوه بر توسعه خدمات رایانش ابری، از برنامه‌های سواد هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان و معلمان پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا