امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخصیص خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی از اختصاص منابع مالی بانک عامل و خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی از اختصاص منابع مالی بانک عامل و خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و بازسازی گله مولد در افزایش تولید گوشت قرمز، برنامه در دست اجرای معاونت امور تولیدات دامی است.

وی افزود: توسعه دامپروری کشور در مقیاس صنعتی و خرد، برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دام است و منابع مالی برای اقدامات ترمیمی در اختیار معاونت امور تولیدات دامی قرار می‌گیرد.

نیکبخت ضمن تاکید بر توفیقات بزرگ مدیریت کلان کشاورزی با مشارکت فعال تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در تولید و بازاررسانی گوشت مرغ افزود: گزارش جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی سراسر کشور از تداوم و یکنواختی تولید گوشت مرغ خبر می‌دهد و این ثبات نتیجه هماهنگی و همکاری دولت و مردم برای اجرای برنامه جامع زنجیره تولید مرغ در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی، فعالیت‌های یک سال اخیر در ترمیم زنجیره تولید مرغ، مرغ اجداد و مادر، تأمین نهاده و جلب اعتماد تشکل‌های تولیدی در تثبیت تولید و بازاررسانی بخش طیور را موفقیت‌آمیز دانست و تولیدات محتوایی روابط‌عمومی در انعکاس اقدامات انجام شده برای جامعه را امیدبخش خواند و بر آگاهی‌بخشی مردم نسبت به مسیر دشوار طی شده تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش نظارتی و سیاست‌گذاری دولت، گفت: حضور و مشارکت بخش خصوصی در قرارگاه‌ها، گواه این امر است که وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های حمایتی خود را هم‌راستا با برنامه‌ریزی اجرایی تشکل‌ها تنظیم می‌کند.

نیکبخت، جهش تولید و گنجاندن اهداف صادراتی در برنامه تولید را عامل فراوانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد و بر فرآوری محصولات صادراتی برای افزایش ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر، تاکید کرد.

وی، کیفیت، کمیت، تداوم و مطالبه سود کم را راهکار ورود به بازارهای صادراتی برشمرد و لزوم بکارگیری مکانیزم تعهد و پایه ارزی در حمایت از صادرات را خاطرنشان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، بر تعدد و تنوع مقاصد صادراتی تاکید کرد و گفت: گذاشتن همه کالاها در یک سبد، ریسک آسیب و از دست دادن فرصت‌ها را افزایش می‌دهد، صادرکنندگان ایرانی باید با فعال کردن ۱۵ همسایه پیرامونی از فرصت‌های متنوع صادراتی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، در این جلسه، گزارش جوجه‌ریزی، تولید و صادرات تخم‌مرغ و بررسی وضعیت واحدهای پرواربندی دام ارائه شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا