ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نسخه آمریکایی فناوری تیک‌تاک ساخته می‌شود

تیک‌تاک سرگرم ساخت نسخه آمریکایی الگوریتم توصیه خود برای ۱۷۰ میلیون کاربرش در آمریکاست تا بتواند به صورت مستقل از شرکت مادر چینی خود فعالیت کند و جلوی ممنوعیت فعالیتش را بگیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، منابع آگاه اظهار کردند: شرکت بایت دنس که شرکت چینی مادر تیک‌تاک است، کار روی جدا کردن کد سورس تیک‌تاک را در اواخر سال گذشته و پیش از  تصویب قانون آمریکایی برای فروش اجباری فعالیتهای تیک‌تاک در آمریکا را صادر کرده بود. این قانون در آوریل، به اجرا درآمد. به محض این که این کد، جدا شود، می‌تواند زمینه را برای جداسازی فعالیت‌های آمریکایی تیک‌تاک مهیا کند؛ هر چند که فعلا برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد.

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود برنامه‌ای برای فروش دارایی‌های آمریکایی خود ندارد و چنین اقدامی، غیرممکن است.

تیک‌تاک به این خبر واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد گزارش رویترز، گمراه‌کننده و نادرست است و بخشی از متن شکایت فدرال خود را منتشر کرد که تصریح می‌کند درخواست برای جداسازی فعالیت‌های تیک‌تاک در آمریکا، از نظر تجاری و فنی امکان‌پذیر نیست.

تیک‌تاک و بایت دنس، در دادگاه فدرال آمریکا، شکایتی را تنظیم کرده‌اند تا مانع اجرای قانون فروش اجباری یا مسدود شدن اپلیکیشن تیک‌تاک تا ۱۹ ژانویه شوند.

دو منبع آگاه از پروژه تیک‌تاک، اظهار کردند: در چند ماه گذشته، صدها مهندس بایت دنس و تیک‌تاک در آمریکا و چین، دستور یافته‌اند میلیونها خط کد را جدا کنند. ماموریت مهندسان، ایجاد بیس کد جداگانه‌ای است که مستقل از سیستم‌های مورد استفاده نسخه چینی تیک‌تاک به نام «دوین» است.

رویترز پیش از این گزارش کرده بود فروش اپلیکیشن تیک‌تاک با الگوریتم آن، کاملا بعید است. دولت چین در سال ۲۰۲۰، الگوریتم توصیه محتوای تیک‌تاک را به فهرست کنترل صادرات خود افزود و فروش یا واگذاری الگوریتم تیک‌تاک را به دریافت مجوز دولت، ملزم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کد سورس موتور توصیه تیک‌تاک، توسط مهندسان بایت دنس در چین طراحی شده و برای فعالیت در بازارهای جهانی مختلف از جمله آمریکا، سفارشی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا