صنعتصنعت، معدن، تجارت

حضـور مدیرعامل ایزوایکو در جمع صمیمانه دانشجویان دانشگاه شریف

نشست فارغ التحصیلان و مدیران صنایع دریایی در دانشگاه شـریف برگزار شـد.

دکتر سلمان ضربی  در نشست مشترک دانشجویان با فارغ التحصیلان و مدیران صنایع دریایی که با محورهای فرصت های شغلی و مهارتهای تخصصی مرتبط، تجارت دانش آموختگان مهندسی دریا و پروژه ها و برنامه های دریایی کشوردر سالن سمینار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های مجتمع شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به دستاوردهای ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور اشاره کرد.

وی که فارغ التحصیل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف با گرایش کشتی سازی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد افزود: پس از فراغت از تحصیل در بندر عباس کار اجرایی را آغاز نموده، سپس موفق به اخذ دکتری مدیریت صنایع دریایی از کشور کره جنوبی شده است.

ضربی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر به عنوان مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور در حال فعالیت و خدمت می باشد، ضربی اضافه کردد:  در سه دهه اخیر بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساختهای لازم در ایزوایکو که بزرگترین مجموعه دریایی کشور است هزینه گردیده و این مجموعه تمرکز بر ۴ محور اصلی فعالیت خود شامل: طراحی و ساخت انواع کشتی، تعمیر و تغییر کاربری کشتی ها، طراحی، ساخت، نصب انواع سازه های دریایی و فعالیت در حوزه تجاری و بازرگانی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های این شرکت افزود: در حال حاضر در ایزوایکو ۴ سیستم به آب اندازی و از آب گیری شناور از جمله حوض خشک، داک شناور، سینکرو لیفت و سرسره وجود دارد که اتفاق ویژه ای را در این شرکت رقم زده است.

ایشان همچنین به فعالیت گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای کوچک، شناورهای متوسط و شناورهای بزرگ اشاره کرد و گفت: گروه سازه های دریایی و صنایع فراساحل یکی دیگر از حوزه های فعالیت ایزوایکو است که در زمینه طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی سازه های دریایی نظیر سکوهای نفت و گاز، سکوهای فشار افزا و و جکت های این سکوها فعال است.

مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه تاکنون ۲۲ فاز در پارس جنوبی ساخته شده است تصریح کرد: در تمامی این فازها ایزوایکو از پیمانکاران اصلی شرکت نفت بوده و در ساخت فاز ۱۴ پارس جنوبی در کشور رکورددار است.

ضربی در ادامه به طرح های توسعه ای ایزوایکو، آرمان و استراتژی این شرکت اشاره کرد و گفت: با کمک تیم تحقیقاتی شرکت، ۱۰ برنامه استراتژیک برای بهبود فعالیت های شرکت در حال اجراست که این ۱۰ برنامه ماحصل بررسی ۱۴۰۰ نظریه استخراج شده است.

وی ادامه داد: بهبود سیمای عمومی و ارتقای اعتبار و برند شرکت یکی از این برنامه هاست و در حوزه فعالیت های توسعه ای در حال احداث شهرک صنایع دریایی باکمک بخش خصوصی هستیم که در همین زمینه شرکت تولید  فولاد دریایی و تولید کابل های دریایی به تازگی با حضور وزیر صمت کلنگ زنی شده است.

مدیرعامل ایزوایکو ۳۴۱ پروژه ساخت کشتی، ۱۷ پروژه نفت و گاز، ۱۱ مورد تعمیرات سکوی حفاری و ۱۹۶۵ پروژه تعمیر کشتی را از جمله فعالیت های این شرکت در این مدت عنوان کرد و افزود: طراحی و ساخت ۳ فروند کشتی کانتینربر اقیانوس پیما با ظرفیت حمل ۲۲۰۰ کانتینر، طراحی و ساخت کشتی ۳۵هزار تنی حمل فرآورده های نفتی، طراحی و ساخت شناور پشتیبانی صیادی، طراحی و ساخت نخستین آمبولانس دریایی تمام آلمونیومی کشور ، طراحی و ساخت بزرگترین بارج سوخت رسان خاورمیانه بخشی  از مهم ترین پروژه های طراحی و ساخت شناور در ایزویکو  می باشد.

مدیرعامل ایزوایکو مهم ترین پروژ ه های تعمیر کشتی ها در ایزوایکو را تعمیر کشتی vlcc، شناور لوله گذار c-master و شناورابوذر ۱۲۰۰ دانست و اشاره به تعمیر نفتکش غول پیکر خارجی در ۱۵ روز و شکستن رکورد تعمیرات این نوع شناورها توسط ایزوایکو و همچنین تعمیر پروانه ۷۵ تنی شناورهای VLCC در ایزوایکو داشت که برای اولین بار در کشور به دست مهندسین ایزوایکو و در حوض خشک این مجتمع صورت پذیرفت .

دکتر ضربی ضمن اشاره به اهمیت بالای دکل های حفاری به عنوان سازه های استراتژیک برای کشور در استخراج نفت و گاز افزود ایزوایکو در زمان نیاز کشور با بومی سازی دانش تعمیرات این سازه های مهم یکی از مهم ترین چالش های کشور را مرتفع و با تعمیر و باز سازی بیش از ۱۰ دکل حفاری تبدیل به قطب  تعمیرات دکل های حفاری در منطقه شده است. مدیرعامل ایزوایکو در همین خصوص ورود یکی از مهمترین دکل های حفاری کشور جهت انجام تعمیرات اساسی طی یک هفته آینده به ایزوایکو را خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست دانشجویان برای بازدید از ایزوایکو  با بیان اینکه  تاکنون قریب به ده هزار دانشجو که از این بین دو گروه ۲۵۰ نفری دانشجویان دانشگاه شریف نیز وجود داشته اند از بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور بازدید کرده اند، عنوان نمود ایزوایکو آمادگی تداوم این بازدیدها با هماهنگی های لازم را داردو امیدوار است این بازدیدها در روند رشد علمی و عملی دانشجویان تاثیرات مثبت را داشته باشد.

همچنین مهندس سعید پورمشکی، مدیر تحقیق و توسعه بازار شرکت ایزوایکو به عنوان یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص رشته کشتی سازی پرداخت و تجربیات تحصیلی و کاری خود را با دانشجویان به اشتراک گذاشت.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران صنایع دریایی کشور که از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بودند به بیان خاطرات دوران دانشجویی و ارائه تجربیات کاری خود پرداختند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا