انرژی

افزایش مصرف برق با گرم شدن هوا/ اعمال تخفیف و رایگان شدن قبوض افراد صرفه‌جو در مصرف انرژی

علی اکبر محرابیان از افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی انرژی طی هفته گذشته در پی گرم شدن هوا خبر داد و گفت: افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند در قبوض آن‌ها تخفیف اعمال و یا رایگان می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، از افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در هفته گذشته خبر داد و گفت: صنایع متوسطی که عمدتاً ساکن در شهرک‌های صنعتی هستند تنها در روزهای تعطیل دارای محدودیت هستند و شش روز دیگر را می‌توانند بدون هیچ محدودیتی تولیدات خود را ادامه دهند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: برای صنایع بزرگ حدود ۷۰۰ واحد بزرگ از جمله صنایع فولادی، مس، آلومینیوم و فرو آلیاژها در پیک مصرف، مصرف خود را کاهش می‌دهند و غیر از ساعات اوج مصرف می‌توانند انرژی لازم را دریافت کنند.

محرابیان همچنین از الگوی کاهش مصرف در سال جاری نیز خبر داد: کسانی که مصرف خود را کاهش دهند، در قبوض آن‌ها تخفیف صادر خواهد شد و حتی ممکن است قبوض آن‌ها رایگان شود.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که برای سال جاری در نظر گرفته شد، پویش با انرژی است به این معنا که افرادی که در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، در قرعه‌کشی‌ها شرکت داده می‌شوند و جوایز متعددی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا