امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیگیری موضوع رد درخواست متقاضیان مجوز صید جدید

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری موضوع رد درخواست متقاضیان مجوز صید جدید توسط معاونت صید شیلات خوزستان از طریق نهادهای نظارتی خبر داد.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به رفع نشدن مشکل صیادان فاقد هویت در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، اظهار کرد: نارضایتی صیادان بومی این دو شهرستان همچنان بی پاسخ مانده است.

وی افزود: باوجود تصویب و ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و الزام سازمان شیلات ایران به صدور مجوزهای صید برای شناورهای استان خوزستان و همچنین امکان ثبت نام این صیادان در سامانه درگاه ملی مجوزها، اما درخواست‌های متقاضیان توسط معاونت صید شیلات خوزستان به دلایل غیر قانونی رد می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: رئیس جمهور شهید در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در مراسم احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان گفت بودند «امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می‌خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی در صدور مجوز برای صیادان و صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی تشکر کرد که آرامش را به خانواده‌های صیادی باز گرداندند. صدور مجوز یکی از اقدامات است و خدمت رسانی به صیادان باید با کمک مردم افزایش یابد.»

مولوی توضیح داد: استاندار خوزستان در ماه‌های اخیر تاکید ویژه‌ای بر صدور مجوز جدید و رفع مشکلات صیادان به ویژه در شهرستان آبادان کرد اما تاکنون اقدام مؤثری از سوی سازمان شیلات ایران در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره با توجه به تجمع اعتراضی صیادان آبادانی در معاونت صید شیلات خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی دولتی نباید با بی تدبیری و ارائه دلایل غیر موجه و غیر علمی زمینه بروز نارضایتی را به ویژه در شهرستان‌های محروم مرزی ایجاد کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: معاونت صید شیلات خوزستان علت رد درخواست متقاضیان مجوز صید را ارائه نشدن ظرفیت مناسب ذخایر آبزیان از سوی مؤسسه تحقیقات شیلات و پژوهشکده آبزی پروری جنوب می‌دانند. در صورت صحت این موضوع هم شیلات و سایر دستگاه‌های متولی می‌توانند با استفاده از راهکارهای علمی و فنی نسبت به رهاسازی بچه ماهی، میگو و توسعه و احداث زیستگاه‌های طبیعی و مصنوعی اقدام کنند و میزان ظرفیت صید استان را افزایش دهند.

مولوی با اشاره به صادر نشدن مجوز صید توسط سازمان شیلات ایران در بیش از دو دهه اخیر تصریح کرد: نباید به دلایل غیر علمی برای معیشت صیادان که مرزداران غیور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، مشکل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: شیلات چنانچه مخالف توسعه صید و صیادی است، در آینده باید زمینه توسعه آبزی پروری را مناطق ساحلی استان افزایش دهد که این امر هنوز به صورت جدی محقق نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: در صورت حل نشدن مشکل مذکور توسط سازمان شیلات ایران و استمرار رد درخواست متقاضیان مجوز صید جدید توسط معاونت صید شیلات خوزستان، این موضوع را به همراه سایر نمایندگان شهرستان‌های ساحلی استان خوزستان در مراجع نظارتی دنبال خواهیم کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا