ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برنامه ایلان ماسک برای برگرداندن ترامپ به «ایکس»

ایلان ماسک، میلیاردر فناوری روز جمعه تائید کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» او قصد دارد میزبانی یک رویداد زنده به سبک تالار شهر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برعهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماسک که مالک شبکه اجتماعی «ایکس» است، در حالی که گزارشی درباره این برنامه از نیویورک پست به اشتراک می‌گذاشت، در «ایکس» نوشت: این رویداد، جالب خواهد بود.

برنامه‌های این رویداد روز پنجشنبه توسط اکسیوس گزارش شد که اعلام کرد سرگرم برنامه ریزی یک رویداد ویدئویی مشابه با رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا است.

به گفته یک فرد مطلع از برنامه‌های کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در برنامه «ایکس»، شرکت نخواهد کرد. شبکه اجتماعی ایکس، تاریخ رویداد یا جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل «ایکس»، این اعلامیه را جشن گرفت و در پستی نوشت: تالار شهر مردم و یک ایموجی آتش اضافه کرد.

این رویداد برنامه‌ریزی شده، ادامه تلاش ترامپ برای جذب ماسک است که یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود. این دو نفر در مارس، در دیدار گروهی از اهداکنندگان کمک مالی ثروتمند جمهوری‌خواه، با یکدیگر ملاقات کردند و ترامپ بعدا گفت ماسک را دوست دارد و در زمانی که رئیس‌جمهور بود، به روش‌های نامشخصی به او کمک کرده است.

این رویداد همچنین به منزله بازگشت ترامپ به پلتفرمی است که قبلا به عنوان توییتر شناخته می‌شد و ترامپ در آنجا حضور کاملا فعالی را داشت. مدیریت قبلی توییتر، حضور ترامپ را پس از حمله ۶ ژانویه هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، ممنوع کرد و اگرچه ماسک در سال ۲۰۲۲ حساب کاربری رئیس جمهور سابق را بازگرداند، اما ترامپ از آن زمان به ندرت پستی ارسال کرده است.

ماسک اوایل روز جمعه، پستی منتشر کرد که نسبت به مجرم شناخته شدن ترامپ از سوی هیئت منصفه دادگاه نیویورک در ۳۴ فقره جرم، ابراز نگرانی کرد و رفتار ترامپ را یک «موضوع بی‌اهمیت» خواند.

ماسک هنوز از هیچ نامزدی حمایت خود را اعلام نکرده است، اما به‌ دلیل جایگاهش به عنوان مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوافضایی اسپیس‌ایکس و ثروت، نفوذ رسانه‌ای و نقش‌هایش در کسب‌وکارهای بسیار، تمایلاتش به دقت زیر نظر گرفته می‌شود. این میلیاردر کارآفرین در مارس، اعلام کرد امسال نه به بایدن و نه به ترامپ کمک مالی نمی‌کند. او همچنین اعلام کرد که از حمایت از بایدن کم می‌کند اما برنامه‌ای برای حمایت از ترامپ ندارد.

روزنامه وال استریت ژورنال در هفته گذشته گزارش کرد  ارتباط ماسک و ترامپ بسیار دوستانه شده است و آنها چندین بار در ماه تلفنی صحبت می‌کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، ماسک «ایکس» را به عنوان بخش مهمی از رسانه‌های راست‌گرا معرفی کرده است و مواضع محافظه‌کارانه‌ای را در خصوص موضوعاتی مانند مهاجرت و پیش از آن میزبانی کمپین ریاست‌جمهوری ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که بعدا از رقابت کنار رفت، در این پلتفرم پست کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا