صنعت، معدن، تجارت

خط اعتباری یک میلیارد یورویی ایران و روسیه؛ تجارت توسعه می یابد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به خط اعتباری یک میلیارد یورویی ایران و روسیه گفت: استفاده از خدمات صندوق در بازار روسیه از ۱۵۰ هزار یورو به بالای ۳۰ میلیون یورو رسیده است.

سید امیر برهانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در گفت و گو با مهر در مورد آخرین وضعیت خط اعتباری ایران و روسیه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ یک خط اعتباری یک میلیارد یورویی بین صندوق‌های ضمانت صادرات ایران و روسیه برقرار که سال ۱۴۰۲ این خط فعال شد. در یک ماهه گذشته ۱۳ میلیون دلار از این خط استفاده شده است.

وی افزود: در یک دهه گذشته استفاده از خدمات صندوق در بازار روسیه ۱۵۰ هزار یورو بود اما طی یک سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون یورو از خدمات صندوق استفاده شده است؛ البته با توجه به اینکه در بحث صادرات به روسیه با ظرفیت‌ها فاصله دارد اما به شدت بازارهای متنوعی به ویژه در حوزه غذایی، فرش و… پیدا شده منتهی حجم صادرات کم است.

برهانی اضافه کرد: در واقع بازار پیدا شده و توانستیم تا حدودی جای خالی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی را پر کنیم اما حجم و وزن کالاهای صادراتی پایین است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید کرد: امسال حتماً تجارت با روسیه توسعه می‌یابد و امیدواریم به سطحی برسیم که تا سال آینده این خط اعتباری یک میلیارد یورویی استفاده شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا