ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توصیه وزارت ارتباطات به کاندیداهای ریاست جمهوری برای فعالیت در بستر پیام‌رسان‌های داخلی

همزمان با تلاش و انجام اقدامات حمایتی گوناگون دولت سیزدهم از پلتفرم‌های داخلی، معاون وزیر ارتباطات به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرده است که فعالیت اصلی آنها در بستر داخلی، تعیین‌کننده و محکی بر حمایت از تولید داخل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سالهاست که دولت مردان درباره بومی‌سازی، حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و خروج از سلطه پلتفرم‌های خارجی صحبت کرده‌اند اما گام مهم و اساسی در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه دولت از سکوهای داخلی برداشته شد.

در واقع یکی از شعارهای این دولت خروج از سلطه پلتفرم‌های خارجی بود زیرا بر این باور بود که امروزه فناوری سبک حکمرانی در دنیا و نحوه تعامل دولت با مردم و مردم با مردم را تغییر داده است؛ امروز عصر پلتفرم‌ و نفوذ آنهاست که عمق راهبردی کشورها را مشخص می‌کند و ما از ظرفیت‌های این فضا برای حکمرانی غفلت کردیم. به همین دلیل باید بتوان کاری را که در رابطه با تاکسی‌های اینترنتی انجام شد، برای حوزه‌های دیگر هم انجام داد تا تحت تأثیر پلتفرم های خارجی نباشیم.

بنابراین همزمان با تلاش برای توسعه سکوهای داخلی مسئولان هم به این وعده جامه عمل پوشاندند به گونه‌ای که با آغاز به کار یک شبکه اجتماعی داخلی به نام ویراستی که طراحی آن شبیه به نمونه خارجی آن (توییتر) است؛ به آن پیوستند و بی واسطه پاسخگوی سوالات مردم بودند.

در این راستا، با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم تداوم آن انتظار می‌رود بومی‌سازی و حمایت از پلتفرم‌ها همچنان در دستور کار قرار بگیرد. در همین رابطه به تازگی امیر محمد زاده لاجوردی- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی ضمن اشاره به این موضوع اظهار کرد: رئیسی مظلوم برای توسعه داخلی‌ها هزینه‌ها داد. نتیجه آن شد، عبور ایتا از تلگرام و واتس‌اپ با ۳۰.۵ میلیون کاربر ماهانه و ۱۹ میلیون کاربر روزانه و رشد ۲۰ برابری ترافیکش.

وی در ادامه خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: کاندیدای محترم؛ فعالیت اصلی شما در بستر داخلی تعیین‌کننده خواهد بود و محکی است بر حمایت از تولید داخل.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا