کسب و کارگردشگری

قوانین عجیب کیش که قبل از سفر باید بدانید

 

جزیره کیش یکی از زیباترین و محبوب ترین جزایر ایران است. جزیره‌ای مدرن با یادگارهای چند میلیون ساله که در خلیج فارس واقع شده است. این جزیره به دلیل آب و هوای گرم و آفتابی، سواحل زیبا، مراکز خرید لوکس و هتل‌های مجلل به عنوان “مروارید خلیج فارس” هم شناخته می‌شود. توسعه سریع جزیره از سال ۱۹۹۲ با تاسیس منطقه آزاد تجاری آغاز شد. کیش با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و موقعیت خاص و روابط بین المللی از قوانین و مقررات خاصی برخوردار است و مردم این جزیره بسیار اصیل و مهمان نواز هستند. شغل اکثر آن‌ها ماهیگیری، دریانوردی و بازرگانی است.

این جزیره با توجه به مراکز تجاری و تفریحی مقصدی جذاب برای گردشگران و سرمایه گذاران است و در این جزیره می‌توانید از انواع فعالیت‌های تفریحی و گردشگری مانند غواصی، گشت‌وگذار در بازارها، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و تفریح در پارک‌های آبی لذت ببرید.

همچنین بخوانید

در کنار تمامی امکانات و ویژگی‌هایی که این جزیره دارد، باید بدانید که قوانین مخصوصی هم در نظر گرفته شده است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قبل رزرو بلیط هواپیما کیش، حتماً درباره این قوانین بیشتر بدانید.

قوانین و مقررات حاکم در کیش

جزیره کیش به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری، از قوانین و مقررات خاصی برخوردار است که آن را از سایر نقاط ایران متمایز می‌کند. این قوانین باهدف جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران وضع شده‌اند و به رونق اقتصادی این جزیره کمک کرده‌اند.

جزیره کیش چندین قانون عجیب اما واقعی هم دارد که بهتر است مسافرین قبل از سفر با این قوانین آشنا باشند. همان‌طور که می‌دانیم سالانه گردشگران زیادی به جزیره کیش سفر می‌کنند و یکی از مقاصد توریستی مهم کشور است.

این جزیره همچنین پررفت‌وآمدترین مسیر هوایی را به خود اختصاص داده است و به‌منظور حفظ نظم و امنیت عمومی مقرراتی در کیش وضع شده که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • در کیش اتباع ایرانی و خارجی می‌توانند بدون نیاز به ویزا بلیط کیش تهیه کنند و به راحتی وارد یا خارج شوند. آن‌ها می‌توانند در کیش املاک و مستغلات خریداری کنند و در کیش بدون نیاز به مجوز کار اشتغال به کار پیدا کنند.
  • شرکت‌های ثبت شده در کیش از پرداخت مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات‌ها معاف هستند و کالاها می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی به کیش وارد یا از آن خارج شوند.
  • سرمایه گذاران می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، املاک و مستغلات، صنعت و تجارت در کیش سرمایه گذاری کنند.

محدودیت‌های جزیره کیش

  • ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در کیش: مصرف مشروبات الکلی در اماکن عمومی جزیره کیش به طور کامل ممنوع است. این قانون از بدو تأسیس منطقه آزاد کیش به اجرا درآمده و شامل حال تمامی افراد، چه ایرانی و چه خارجی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر مصرف مشروبات الکلی در اماکن عمومی کیش، متخلفان از این قانون با جریمه‌های نقدی و حتی مجازات‌های حبس روبرو خواهند شد.
  • فحاشی و ناسزاگویی در اماکن عمومی کیش ممنوع است.
  • بانوان در اماکن عمومی کیش باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.
  • بوق زدن در تمام نقاط جزیره کیش ممنوع است. این قانون در تمام نقاط جزیره باید رعایت گردد و علاوه‌برآن در زمان دور زدن در میدان و پیچیدن استفاده از راهنما الزامی است.
  • اگر از خودرو کرایه برای تردد استفاده نمی‌کنید، تاکسی‌های سفید در بستی با نرخ ثابت وجود دارند که به گردشگران خدمات می‌دهند و هزینه با توجه به مسیر تفاوت دارد.
  • دنده عقب در خیابان‌های کیش ممنوع است. این یکی از قوانین عجیب در کیش است و در صورت مشاهده متخلف جریمه سنگینی را باید پرداخت کند و این قانون برای همه یکسان است و تنها برای مسافرین نیست
  • چادر زدن در جزیره کیش ممنوع است. در هیچ قسمت از جزیره مسافران اجازه دارند که چادر بزنند مگر در جاهای مشخص شده
  • بیشترین سرعت مجاز در رانندگی در جزیره کیش ۶۰ کیلومتر بر ساعت است و در جاده‌های فرعی ۸۰ کیلومتر خواهد بود.
  • در تمامی جزیره دوربین‌های کنترل وجود دارند در صورت عدم رعایت با متخلفین برخورد و جریمه می‌شوند.
  • چون جزیره کیش یک جزیره لوکس است و برای حفظ ظاهر جزیره گردشگران نمی‌تواند با ماشین کثیف رانندگی کنند. در صورت عدم رعایت این قانون باید جریمه پرداخت کند.
  • در جزیره کیش پاساژ‌ها به صورت یکسره باز هستند. اگر به خرید و پاساژ گردی علاقه دارید، کیش برای شما ایده‌آل خواهد بود.
  • جزیره کیش یک شهر توریستی است و افراد زیادی از تمام نقاط به این جزیره سفر می‌کنند به همین دلیل برای احترام به حریم خصوصی افراد و رعایت نظم عمومی در کیش سواحلی برای شنا کردن افراد در نظر گرفته شده است و افراد اجازه دارند در پارک‌های ساحلی و اسکله‌ها شنا کنند.
  • بیرون انداختن زباله از داخل ماشین به بیرون ممنوع است. حتی اگر کوچک باشد و در صورت مشاهده یا گزارش، بلافاصله شما جریمه خواهید شد. توجه داشته باشید که برای حفظ محیط زیست و بهداشت محیط به این موضوع بسیار توجه می‌شود.

کلام آخر

جزیره کیش یکی از زیباترین جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که به دلیل موقعیت مهمی از لحاظ گردشگری و تجاری دارد دارای قوانین خاصی هست تا باعث نظم و آرامش گردشگران شده به حفظ محیط زیست طبیعی این جزیره کمک شود که تأثیر خوبی هم داشته پس در زمان سفر به این جزیره زیبا سعی کنیم با رعایت قوانین مشکلی برای خودمان ایجاد نکنیم. توجه داشته باشید که قوانین و مقررات کیش ممکن است در طول زمان تغییر کند. به همین دلیل، قبل از سفر به کیش، توصیه می‌شود که از آخرین قوانین و مقررات این جزیره اطلاع پیدا کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا