بورسفرابورس

بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به تایید شورای نگهبان رسید.

طحان نظیف

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، صبح شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری با حضور رسانه‌های داخلی به ارائه گزارشی از آخرین طرح ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت و گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: همچنین بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور که مربوط به جداول است از دیگر مصوبات مجلس است که توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و به تایید شورای نگهبان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت و اطلاعات با فدراسیون روسیه و همچنین لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی انتظامی بین ایران و قرقیزستان به تأیید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی که درباره جرایم قابل گذشت و غیر قابل گذشت بود، پس از اصلاحات، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و جهت اجرا، مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

طحان نظیف عنوان کرد: بررسی طرح استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس از دیگر مواردی است که در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت که زمان لازم‌الاجرا دانستن این مصوبه مورد ایراد قرار گرفت و خلاف اصل ۷۳ تشخیص داده شد. همچنین طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز با وجود اصلاحات مجلس هنوز ایراداتی دارد که به مجلس بازگردانده شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا