انرژی

اهدای ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی به خوش‌مصرفان برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ٣٠٠ دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، ٢٠٧ و تارا پیش بینی شده که مشترکان می توانند با کسب و جمع آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی این محصولات نیز شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه دو برنامه پویش با انرژی و پاداش مصرف بهینه برق برای مشترکان در حال اجرا است، اظهار کرد: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای کسب جایزه و قرار گرفتن در لیست مشترکان مشمول پاداش وجود دارد.

همچنین بخوانید

وی در تشریح راهکارهای دستیابی به جوایز متنوعی که امسال برای مشترکان برق در نظر گرفته شده است، گفت: در واقع همه مشترکان شانس برخورداری از جوایز را، به شرط رعایت نکات ساده مصرف صحیح برق دارند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه سال گذشته برنامه ارائه پاداش مصرف بهینه برق اجرا و براساس آن مشترکان در ازای کاهش مصرف از پاداش‌های صنعت برق  بهره‌مند شدند، به طوری که قبوض برق بسیاری از هموطنان رایگان شد، گفت: در سال گذشته شاهد مشارکت ۴٠ درصدی مشترکان در طرح پاداش صرفه جویی بودیم،   امسال نیز در کنار اجرای طرح‌های جدیدی که برای تشویق و جلب مشارکت مشترکان برق پیش بینی شده، طرح پاداش مشابه سال گذشته نیز به قوت خود باقی است.

با کاهش مصرف ١٠ درصدی امتیاز دریافت کنید

رجبی مشهدی با بیان اینکه  امسال جوایز دیگری برای مشترکانی که صرفه‌جویی می کنند در نظر گرفته شده که  لوازم خانگی و برقی و حتی جایزه بسته های اینترنت در این طرح پیش بینی شده است، گفت: هموطنان می‌توانند با نصب نرم افزار کاربردی «با انرژی» روی گوشی‌های هوشمند خود از روشهایی که برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است استفاده کنند و از امتیازهای تعریف شده برخوردار و ضمن حفظ رفاه با کاهش مصرف از این جوایز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در این نرم افزار، شبیه‌سازی طراحی شده که مشترکان می‌توانند با ثبت وسایل برقی خود، میزان مصرف را به طور تقریبی تخمین بزنند، گفت: مشترکان با کاهش مصرف ١٠ درصدی می‌توانند امتیاز دریافت کنند  و با استمرار در کسب امتیاز، شانس خود را برای دریافت جوایز بیشتر  و بزرگتر افزایش دهند.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر مشترکان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی با انرژی امتیاز  کسب و با استفاده درست از وسایل برقی، کاهش مصرف در ساعات اوج  و قرار دادن دما روی ٢۴ یا ٢۵ درجه امتیازات خود را برای شرکت در قرعه کشی بیشتر کنند، چرا که امتیاز بیشتر می‌تواند شانس کسب جوایز بزرگ را افزایش دهد.

همکاری ۴۰ درصد از مشترکان در صنعت برق

علی‌اکبر محرابیان – وزیر نیرو نیز روز گذشته اعلام کرد: طی دو سال سابقه پاداش صرفه‌جویی را داریم که با استفاده از این ظرفیت مردم همکاری بسیاری خوبی داشتند به طوری که سال گذشته بیش از ۴۰ درصد مشترکان خانگی با استفاده ظرفیت پاداش صرفه جویی، مصارف خود را کاهش دادند. بر این اساس قبوض برق مشترکان خانگی که اقدام به کاهش مصرف می‌کنند شامل تخفیف و حتی ممکن است رایگان شود. این ظرفیت و امکان مشارکت مشترکان در این طرح است.

وی با بیان اینکه همچنین پویش «با انرژی» برنامه دیگری است که در نظر گرفته شده است؛ افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند و جوایز متنوع دریافت خواهند کرد که شامل کالاهای خانگی، بسته‌های اینترنت، دوچرخه، کالاهای الکترونیک و ۱۰۰‌ها خودرو می‌شود، گفت: روش‌های مختلفی برای مشارکت افراد در این پویش پیش‌بینی شده است به طوری که برای همه افراد پیامک این پویش ارسال می‌شود. این تبلیغات به صورت ۳۶۰ درجه است به این معنا که تبلیغات در محیط، فضای مجازی، سطوح شهری و رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

با گرم شدن هوا مصرف انرژی به شدت در حال رشد است به طوری که در هفته گذشته بیش از ۶۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده شد و در هفته پیش رو و در ادامه نیز هزاران مگاوات به میزان مصرف برق افزوده خواهد شد،   به منظور مدیریت این شرایط از ابتدا دو برنامه مهم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که توسعه نیروگاه‌ها جزو برنامه اول محسوب می‌شود.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد و بیش از ۲۰ هزارمگاوات  نیروگاه در دست ساخت است که نیمی از آن را نیروگاه های حرارتی و نیمی دیگر را نیروگاه های تجدیدپذیر(عمدتا نیروگاه خورشیدی و بعضا نیروگاه بادی) تشکیل می‌دهد. تشویق مشترکان برق برای مدیریت مصرف برق امسال با جوایز نقدی می‌تواند تشویق مضاعفی برای کاهش مصرف برق و دور زدن خاموشی‌ها باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا