امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نوسان قیمتی کالاهای اساسی منتخب در اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ گوشت گوسفند در اردیبهشت نسبت به فروردین ۱۴۰۳، ۴.۵ درصد افزایش و مرغ ماشینی ۳.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، متوسط قیمت گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

نان و غلات

در این گروه، رشته آش با ۱۵.۰ درصد و برنج ایرانی درجه یک با ۳.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوشت گوسفند با ۴.۵ درصد و گوشت گاو و گوساله با ۱.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به مرغ ماشینی با ۳.۸- درصد است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۳.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به تخم مرغ ماشینی با ۵.۴- درصد است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیمو ترش با ۱۱.۷ درصد، پرتقال با ۸.۳ درصد بوده و بیشترین کاهش قیمت مربوط به هندوانه با ۲۱.۹- درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ۱۴.۷ درصد، سیب زمینی با ۱۳.۶ درصد و هویج فرنگی با ۱۲.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خیار با ۷.۷- درصد و بادمجان با ۵.۳- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ۵۳ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد ۲۲ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۳۱.۶ درصد) داشته‌اند.

برای دریافت اطلاعات تفصیلی اینجا کلیک کنید

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا