امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آماده‌سازی نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: سازمان منابع طبیعی پیرامون نقش و مشارکت مردم، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، گفت: انتظار از سازمان از دیرباز درخواست و تقاضای زمین بود اما اکنون مطالبه نمایندگان و مردم اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی و روستاها است.

وی افزود: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت مردم را وارد میدان کرد و تا کنون در این راستا بیش از ۳ هزار تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای مردمی، نهادهای دولتی، بخش‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی منعقد شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور، نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: اگر مردم محلی توانمند شوند قطعاً از تخریب منابع طبیعی کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن ۳ اصل اکولوژیک، مسائل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی تحقق پیدا می‌کند.

نوبخت، وجود تشکلات مردم‌نهاد، وجود خیرین منابع طبیعی و ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی را یک ظرفیت برای منابع طبیعی کشور برشمرد و یادآور شد: پیرامون نقش و مشارکت مردم، سازمان منابع طبیعی، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرانجام خواستار تشکیل تیم مشترک کارشناسی و برگزاری جلسات مستمر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور شد و افزود: مدیران منابع طبیعی استان‌ها نیز بر اساس اولویت در این جلسات مشترک شرکت کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا