امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ۲۹ درصدی تخلیه کالای اساسی در ۲ ماه امسال

طی دو ماهه نخست امسال، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته (۱۴۰۲)، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن بود که در این بین جو رشد ۱۴۰ درصدی، ذرت رشد ۲۸ درصدی، سویا رشد ۱۶۱ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۱۳۲ درصدی داشت.

رشد ۱۴۰ درصدی تخلیه جو تخلیه در دوماهه ابتدایی امسال

میزان تخلیه گندم طی دو ماهه نخست سال جاری، معادل ۲۶ هزار و ۳۲۵ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۴۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی مدت مذکور معادل ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی است.

تخلیه ۱۰ هزار و ۴۳ تنی برنج

افزون بر این گزارش، میزان تخلیه سویا طی ۶۰ روزه نخست سال جاری، معادل یک میلیون و ۶۴ هزار و ۷۱۰ تن بود که رشد ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۰ هزار و ۴۳ تن بود.

رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر در بنادر کشور

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی دو ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۷۳ هزار و ۳۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۳۰ هزار و ۱۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۱۳۲ درصدی هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا