ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تفاهم‌نامه‌ای برای ارتقای ظرفیت‌های انسانی و ترویج فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات

عکس تزئینی و آرشیوی است

مراسم امضای توافق‌نامه همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و بخش ایران IEEE با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و حسین عسکریان، رئیس بخش ایران مؤسسه بین‌المللی IEEE در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، توافق‌نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه فناوری­‌های اتصال­‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری و بخش ایران شاخه دانشجویی IEEE (انجمن بین‌المللی مهندسان برق و الکترونیک) با هدف ارتقای ظرفیت­‌های انسانی و ترویج فناوری در حوزه ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات منعقد شد.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، هدف از این همکاری را گسترش فعالیت‌های ترویجی ستاد خواند و اظهار کرد: برنامه‌ریزی بلند مدت و هدفمند برای جهت‌دهی به رویکردهای علمی و فناوری کشور یک ضرورت است.

حضور دانشجویان در صنایع مرتبط با حوزه اتصال‌­پذیری و ارتباطات، گسترش عضویت دانشجویان رشته مهندسی برق و گرایش‌های مرتبط به آن به شاخه دانشجویی انجمن IEEE، دعوت از اساتید ایرانی خارج از کشور جهت حضور و یا ایراد سخنرانی در رویدادها و تسهیل حضور اعضای هیات علمی عضو انجمن در رویدادهای برون‌مرزی از جمله تعهدات ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات است.

مساعدت و همکاری در طراحی و ترویج اقدامات مرتبط با طرح‌­های دانشگاهی ستاد از جمله اقداماتی است که بخش ایران مؤسسه متعهد شده است.

همچنین کمک به شبکه‌­سازی مؤثر میان انجمن­‌های علمی رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر و تمام گرایش‌های آن با IEEE و ستاد، کمک به دریافت تخفیف از مؤسسه جهت کاهش هزینه‌ها برای چاپ مقالات مورد تایید ستاد در نشریات IEEE، کمک به دریافت تخفیف از مؤسسه جهت کاهش هزینه‌های رجیستر و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی مؤسسه توسط پژوهشگران مورد تایید ستاد، کمک به ایجاد و توسعه شبکه نهادهای ترویجی ستاد با استفاده از ظرفیت شاخه‌های دانشجویی و امکان حضور دانشجویان با کمترین هزینه ممکن در رویدادها، وبینارها، دوره‌های آموزشی، دوره‌های توانمندسازی و به طور کلی برنامه­‌های برگزار شده IEEE مرتبط با دانشجویان از جمله دیگر اهداف مؤسسه در این توافق‌نامه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا