اقتصاد کلان

هزینه تجارت رژیم صهیونیستی در مدیترانه افزایش یافت

عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و اقیانوس هند، اکنون به کشتیرانی تجاری رژیم صهیونیستی در مدیترانه گسترش یافته و هزینه تجارت این رژیم را به شدت افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روزنامه اقتصادی اسرائیلی «گلوبز» به تازگی در گزارشی اعلام کرد واردکنندگان خودروی اسرائیلی، پیامی از شرکت کشتیرانی «آلالوف» (Alaloff) دریافت کرده‌اند که نماینده شرکت کشتیرانی گریمالدی در سرزمین‌های اشغالی است. در این پیام، اعلام شده است که قیمت حمل خودروها و تجهیزات موبایل در کشتی‌های اختصاصی که از اروپا به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند، به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش هزینه‌های حمل با کشتی در مدیترانه، به دلیل افزایش ۲۰۰ درصدی هزینه اضافی ریسک جنگ است. این افزایش مطابق با افزایش مشابه در نرخ بیمه برای کشتی‌های تجاری است که پس از آغاز عملیات دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ در نوامبر گذشته، از شرق آسیا به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کردند.

در آن زمان، نیروهای یمنی در همبستگی با مردم فلسطین و در واکنش به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را که از آسیا می‌آمدند و از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز عبور می‌کردند، هدف گرفتند. بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در واکنش به این وضعیت، مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده و مسیر طولانی‌تر جنوب آفریقا را انتخاب کردند که مدت سفر به اروپا را دو هفته افزایش داد و هزینه‌های کشتیرانی را به میزان قابل توجهی بالا برد.

انتظار می‌رود افزایش هزینه‌های حمل برای خودروها از مسیر مدیترانه، حدود ۲۱۵ دلار آمریکا به ازای هر دستگاه خودرو باشد.

همچنین، انتظار می‌رود هزینه حمل محصولات دیگر به سرزمین‌های اشغالی هم افزایش پیدا کند. طبق اعلام شرکت کشتیرانی «آلالوف»، هزینه اضافی ریسک جنگ شامل همه نوع محموله‌ای می‌شود که از سرزمین‌های اشغالی ارسال می‌شود.

به دلیل این که بسیاری از خودروها و محصولات دیگر ارسال شده به سرزمین‌های اشغالی از راه مدیترانه، از شرق آسیا آمده‌اند، هزینه اضافی بیمه جنگ اکنون به هزینه ارسال خودروها از راه شاخ آفریقا به جای مسیر دریای سرخ، اضافه می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری کرادل، اقتصاد رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در غزه، آسیب دیده است. دولت رژیم صهیونیستی ناچار شده است به میزان قابل توجهی استقراض کند تا کمبود بودجه خود را جبران کند. خرید تسلیحات برای عملیات‌های نظامی در غزه، پرداخت پول به سربازان ذخیره‌ای که به خدمات فرا خوانده شده اند، حمایت از ساکنان سرزمین‌های اشغالی که از خانه‌های خود در مرز با لبنان و اطراف غزه خارج شده اند، هزینه‌های رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا