اقتصاد کلان

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا گل کاشت

صادرات کره جنوبی برای هشتمین ماه افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، آمارهای تجاری نشان داد که صادرات کره جنوبی برای هشتمین ماه متوالی در ماه مه افزایش یافت که منجر به فروش قوی تراشه‌ها شد، اگرچه رشد کلی محموله‌ها از انتظارات بازار عقب بود.

فروش خارج از کشور چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا ۱۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۵۸.۱۵ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم در ۲۲ ماه گذشته است که نسبت به رشد ۱۳.۸ درصدی در ماه قبل کاهش یافته و کمتر از رشد ۱۴.۲ درصدی که در نظرسنجی اقتصاددانان رویترز حکایت داشت.

صادرات تراشه‌ها برای هفتمین ماه متوالی رشد کرد و ۵۴.۵ درصد افزایش یافت و در سایر محصولات فناوری اطلاعات مانند پنل‌های نمایشگر، رایانه‌ها و دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم افزایش یافت. صادرات خودرو ۴.۸ درصد افزایش یافت در حالی که کشتی‌ها ۱۰۸.۴ درصد افزایش یافت.

صادرات از نظر مقصد، به ایالات‌متحده برای دهمین ماه افزایش یافت و ۱۵.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که محموله‌های چینی برای سومین ماه متوالی با افزایش ۷.۶ درصدی به ۱۱.۴ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در ۱۹ ماه گذشته است. این اولین بار در چهار ماه گذشته بود که محموله‌های ارسالی به چین از ایالات‌متحده پیشی گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، واردات پس از افزایش ۵.۴ درصدی در آوریل که اولین افزایش در ۱۴ ماه گذشته بود، در ماه مه دو درصد کاهش یافت و به ۵۳.۱۹ میلیارد دلار رسید. این سقوط در مقایسه با پیش‌بینی اقتصاددانان برای افزایش ۳.۳ درصدی است.در نتیجه، این کشور در ماه مه ۴.۹۶ میلیارد دلار مازاد تجاری به ثبت رساند که از مازاد تجاری ۱.۵۳ میلیارد دلاری در آوریل افزایش یافت و بزرگترین مازاد تجاری از دسامبر ۲۰۲۰ بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا