امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می شود

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارز ترجیحی برای واردات شکر تخصیص نمی یابد، گفت: ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری پرداخت ارز ترجیحی منوط به درج این کالا در لیست مصوب هیأت وزیران است و کالاهایی که در این لیست هستند امکان دریافت ارز ترجیحی را دارند. اما صرف درج کالاها در این لیست به معنی الزام به اختصاص ارز ترجیحی به آن کالا نیست.

وی افزود: سیاست کلی دولت حمایت از تولید داخل است و این مصوبه با هدف امکان مدیریت بازار در شرایط خاص اخذ شده است، اما با عنایت به شرایط این کالا در بازارهای جهانی و داخلی، طبق برنامه ریزی ها و تصمیمات اخذ شده، ارز مورد نیاز شکر خام و شکر سفید از محل تالار دوم تأمین می‌شود.

این مسؤول دولتی عنوان کرد: با تعیین تکلیف گروه کالایی ارزی شکر و همچنین میزان مالیات ارزش افزوده این کالا طی هفته‌های گذشته، بازار شکر به سمت آرامش و ثبات در حرکت است و با توجه به وضعیت تولید و همچنین برنامه ریزی های انجام شده برای واردات به موقع و به اندازه نیاز، کمبودی برای شکر در ماه‌های پیش رو نخواهیم داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا