صنعت، معدن، تجارت

اعمال محدودیت برق در واحدهای صنعتی استان سمنان

سمنان- معاون استاندار سمنان با اشاره به اعلام محدودیت برق در واحدهای صنعتی استان، گفت: شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته برق نخواهند داشت.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به افزایش دو تا دو نیم درجه‌ای دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سال قبل، تاکید کرد: امسال شاهد گرم‌تر شدن هوا هستیم و همزمان با این گرما در وزارت نیرو تصمیماتی برای کاهش مصرف برق، آب و انرژی در سراسر کشور گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان نیز طبیعتاً باید از این تصمیم پیروی کند، افزود: اعمال محدودیت در واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ به صورت ملی یکی از محدودیت‌های برق رسانی امسال به دلیل گرما است که در استان سمنان نیز شاهد آن خواهیم بود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه کارخانه‌های فولادی و سیمانی استان طبق برنامه کشوری می‌بایست کاهش مصرف برق را داشته باشند، گفت: ۱۹ واحد تولیدی بزرگ استان سمنان نیز دچار محدودیت‌های برق رسانی خواهند شد که تصمیم برنامه ریزی برای این موضوع نیز در کشور گرفته می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه صنایع متوسط شامل شهرک‌های صنعتی نیز درگیر محدودیت برق به مدت یک روز در هفته خواهند بود، بیان کرد: با پیشنهاد واحدهای تولیدی، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل صمت، قرار است توافقی در این زمینه در استان سمنان صورت گیرد تا بتوانیم یک روز در هفته برق واحدهای تولیدی استان در شهرک‌های صنعتی قطع شود.

وی با بیان اینکه به این ترتیب خود واحدهای تولیدی در جریان قطعی برق قرار گرفته و برنامه ریزی لازم را صورت می‌دهند، گفت: برق بدون اطلاع رسانی قطع نخواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا