امور زیربناییتعاون و اشتغال

۲۵ درصد سهم اشتغال ایجادی امسال ویژه فارغ التحصیلان است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال برای نخستین بار تصمیم بر این شد که ۲۵ درصد سهم اشتغال ایجادی مختص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم در حوزه بازار کار در کمتر از سه سال آمار و ارقامی به جا مانده است که برخی در ۸ سال نتوانستند به آن دست یابند.

وی سامانه جستجوی شغل را یادگار دولت شهید رئیسی دانست و اشاره کرد: شهید جمهور در بازدید از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستور ایجاد این سامانه را صادر کرد. در تیر ۱۴۰۲ از سامانه جستجوی شغل به طور رسمی رونمایی شد.

این مقام مسؤول افزود: در کمتر از ۱۰ ماه نزدیک به ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه بارگذاری و نزدیک به ۵۰ هزار نفر به کارگماری در همین مدت انجام شده است. یکی از کارکردهای این سامانه شفاف‌سازی است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: یکی از شعارهای این دولت ایجاد شفافیت است. در حال حاضر هیچ اقدامی در حوزه اشتغال کشور بدون شفافیت نیست.

معاون وزیر کار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال طی سه سال گذشته اظهار کرد: اقدامات، سیاست گذاری‌ها و موارد اجرایی در این مدت برای نخستین بار انجام شد و پیش از این سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۳ سال به کمترین میزان نرخ بیکاری رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی در کمتر از ۳ سال شاهد کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودیم و بیکاری زنان به پایین‌ترین حد خود رسید.

کریمی بیرانوند گفت: امسال برای نخستین بار تصمیم بر این شد که ۲۵ درصد سهم اشتغال ایجادی مختص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با بیان اینکه سال گذشته اشتغال ایجادی ۷۷۴ هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی در سال ۱۴۰۲ ثبت‌های خود را در سال قبل شکست و سال گذشته بیمه شده‌های جدید بیش از ۹۰۰ هزار نفر بودند.

کریمی بیرانوند با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد کاهش در تعدیل نیروی کار داشتیم، تصریح کرد: با همراهی همه دستگاه‌ها و استان‌ها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به وعده یک میلیون شغل دست خواهیم یافت.

وی راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاعات بازار کار را از جمله دیگر اقدامات انجام شده طی ۳ سال گذشته عنوان و تاکید کرد: همه این اتفاقات در سه سال دولت سیزدهم رخ داد. همچنین در حوزه صدور مجوزها و احیای بنگاه‌های راکد انقلابی ایجاد شد و به بیش از ۷ هزار بنگاه رسید.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان (همت) تسهیلات حوزه اشتغال پرداخت شد و همه این اتفاقات مثبت باعث گردید اقدامات تأثیرگذاری انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا