امور زیربناییتعاون و اشتغال

۵۰ درصد لغو تعهد آموزش رایگان بر اساس سابقه کار است

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: حدود ۵۰درصد لغو تعهد آموزش رایگان براساس سابقه کار محقق و ۲۰درصد این میزان از طریق کاریابی اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هاشم داداش‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تلاش‌های رئیس جمهور شهید در سه سال اخیر منجر به اتفاقات بسیار مؤثری در حوزه آموزش عالی کشور شد.

وی افزود: در سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی لغو تعهد آموزش رایگان هستند و این امر به دلایل مختلف انجام می‌شود. این اقدام بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۵۳ و آئین‌نامه اجرایی در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۹۶ اجرایی شده است.

داداش‌پور اضافه کرد: این مجموعه اقدامات موجب کاهش هزینه، شفافیت و روشن شدن فرآیندهای موردنظر کاریابی‌ها می‌شود. با این روش کاهش هزینه‌های کاریابی حداقل بیش از ۲۰ هزار نفر را محقق کرده‌ایم.

وی در ادامه توضیح داد: با انجام فرآیندهای موردنظر در این حوزه، افزایش اقدامات حوزه دولت الکترونیک محقق می‌شود.

رئیس سازمان آموزش دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: در قالب سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اقدامات مرتبط با سامانه جستجوی شغل وزارت کار بهره‌مند هستیم. همچنین در حال طراحی اکوسیستمی هستیم که اشتغال‌آفرینی و مهارت‌افزایی بیشتری برای جامعه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به دنبال دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا