صنعت، معدن، تجارت

رشد ۲۵ درصدی صادرات به همسایه ها/ صادرات به ۵ میلیارد دلار رسید

حجم مبادلات تجاری ایران با ۱۵ کشور همسایه در دو ماهه امسال به ۹.۲ میلیارد دلار رسید. از این عدد ۴.۹ میلیارد دلار سهم صادرات ایران است که حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه در دو ماه نخست امسال بیش از ۲۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. در این مدت تراز تجاری ایران مثبت بوده است.

همچنین بخوانید

در همین ارتباط محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: در دو ماه ابتدایی سال جاری بررسی آمار و ارقام تجارت بدون نفت ما با این ۱۵ کشور همسایه نشان می‌دهد که حجم مبادلات ما به ۹.۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این عدد ۴.۹ میلیارد دلار سهم صادرات ما به این ۱۵ کشور همسایه است که حدود ۲۵ درصد نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته رشد داشته است و بیشترین رشد صادرات هم به کشورهای عربستان، بحرین، کویت و عمان بوده است.

رضوانی‌فر اضافه کرد: سهم ما از واردات از این ۱۵ کشور همسایه هم چیزی حدود ۴.۳ میلیارد دلار بوده است که سرجمع آن ۹.۲ میلیارد دلار مبادله با این ۱۵ کشور را تشکیل می‌دهد.

رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: بررسی آمار نشان می‌دهد که آمار تجارت خارجی ما یک تراز مثبت ۰.۶ میلیارد دلاری با این ۱۵ کشور همسایه بدون نفت داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا