انرژی

اکتشاف نفت و گاز در کره جنوبی چراغ سبز گرفت

رئیس جمهور کره جنوبی برای انجام حفاری اکتشافی برای یافتن ذخایر وسیع نفت و گاز در ساحل شرقی این کشور، چراغ سبز داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به مطالعاتی که تحت بررسی کارشناسان و گروه‌های صنعتی قرار گرفته است، اظهار کرد: احتمال زیادی وجود دارد که این منطقه، حاوی حداکثر ۱۴ میلیارد بشکه نفت و گاز باشد.

همچنین بخوانید

یون گفت: امروز به وزارت تجارت، صنعت و انرژی اجازه دادم تا حفاری را برای اکتشاف در اعماق دریای شرقی انجام دهد. این پروژه با هزینه تخمینی بیش از ۵۰۰ میلیارد وون (۳۶۳ میلیون دلار)، نزدیک به پایان سال، با امید به کشف ذخایر انرژی تا نیمه اول سال آینده، آغاز خواهد شد.

محل مورد نظر، در نزدیکی شهر بندر صنعتی پوهانگ در جنوب شرقی است و به گفته یک مقام وزارت صنعت کره جنوبی، این محل در منطقه اقتصادی انحصاری کره جنوبی واقع شده است.

یون گفت: تلاش‌های کره جنوبی برای اکتشاف نفت و گاز از سال ۱۹۹۶ تاکنون، به بهره برداری از ذخایر گازی معادل ۴.۵ میلیون بشکه منجر شده است که توسعه تجاری آن در سال ۲۰۲۱ تکمیل شده است. وی افزود: اکتشاف جدید، فراهم کردن گاز کافی برای مصرف کشور به مدت ۲۹ سال و نفتی معادل چهار سال مصرف را وعده می دهد.

 سهام انرژی در سئول با انتشار این خبر افزایش یافت. ارزش سهام شرکت پالایش نفت «اس کی اینوویشن»، ۳۰ درصد جهش یافت و به بالاترین میزان در ۱۷ ماه گذشته رسید. سهام «دائسونگ انرژی» هم به محدودیت رشد روزانه ۳۰ درصدی رسید، در حالی که سهام «اس کی گاز»، هفت درصد صعود کرد.

ریدول اسلام از شرکت تحقیقاتی «ریستاد انرژی» با تاکید بر این که چیزی قطعی نیست، اظهار کرد: حجم اکتشاف احتمالی، خیره کننده است. این پروژه می تواند منافع عظیمی برای کره جنوبی داشته باشد که سومین واردکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) است. هر حجم از منابع گازی که در کره جنوبی کشف شود، می تواند از فشار بر تولیدکنندگان ال‌ان‌جی برای تامین تقاضا در دهه های آینده بکاهد.

طبق اعلام شرکت ملی نفت کره، کره جنوبی چهارمین خریدار بزرگ نفت و گاز در جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، آن دوک گئون، وزیر انرژی کره جنوبی اعلام کرد سه چهارم از پهنه مورد نظر، احتمالا حاوی گاز و مابقی آن، نفت خام است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا