انرژی

نفت روسیه مکان جدیدی برای انتقال در مدیترانه یافت

فروشندگان نفت روسیه تحت فشار نیروی دریایی یونان، مکان جدیدی برای انتقال محموله‌های نفت خام در دریای مدیترانه پیدا کرده‌اند که کار دشوار دولت‌های اروپایی در مقابله با تجارت نفت مسکو را نشان می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، داده‌های ردیابی کشتی‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری ‌شده است، نشان می‌دهد نفتکش‌هایی حامل گرید نفتی اورال روسیه، در حال انتقال آن از نفت‌کش‌های کوچک‌تر به نفتکش بزرگ‌تر در نزدیکی شهر نادور، در انتهای شرقی سواحل مراکش در دریای مدیترانه هستند. نیروی دریایی یونان از ماه گذشته، مانورهای دریایی را در محلی که انتقال نفت روسیه انجام می‌شد، برگزار کرده است تا مانع انجام آن شود.

همچنین بخوانید

داده‌ها نشان می‌دهد نفتکش رولین که از نوع نفتکش بسیار بزرگ VLCC است، نفت اورال را از نفتکش کوچکتر سرندی در نزدیکی شهر مراکش دریافت کرده است. برای اولین بار است که انتقال این گرید نفتی از کشتی به کشتی در آنجا انجام می‌شود. دو نفتکش «اوشن ای ام زد» و «سی فیدلیتی» هم به این محل رسیده اند. هر سه نفتکش، حدود ۷۳۰ هزار بشکه نفت اورال را ماه گذشته از بندر پریمورسک در دریای بالتیک، بارگیری کرده بودند.

حدود ۸۰ درصد از نفت خام اورال روسیه به آسیا و عمدتا به مقصد هند و چین حمل می‌شود. استفاده از نفتکش  VLCC برای حمل در مسافت‌های طولانی‌تر صرفه اقتصادی دارد اما کشورهای اروپایی نسبت به اجازه انتقال کشتی به کشتی محموله در نزدیکی سواحل خود محتاط هستند.

منطقه‌ اسپانیایی سئوتا که در غرب مراکش قرار دارد، سابق بر این، یک مکان محبوب برای انتقال کشتی به کشتی نفت اورال بود، اما در سال گذشته، به دلیل فشار مقامات محلی و اتحادیه اروپا، چندان مورد استفاده قرار نگرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به همین شکل، مانورهای دریایی یونان، مانع این فعالیت خلیج لاکونی شده است که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، شاهد افزایش شدید انتقال کشتی به کشتی نفت روسیه شده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا