امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بسته حمایتی از باغداران دامغانی تهیه شد/ اجرای سامانه‌های ضد تگرگ

دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس از تهیه بسته حمایتی از باغداران خسارت دیده شهرستان خبر داد و گفت: تسهیلات و اجرای سامانه ضد تگرگ در زمره بخش‌های این طرح است.

همچنین بخوانید

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به بروز خسارات گسترده به باغداران به خصوص پسته کاران شهرستان دامغان بیان کرد: در جریان تگرگ هفته گذشته، باغداران شهرستان خسارات وسیعی را دیدند که نیاز است جبران شود.

وی با بیان اینکه در دیداری با وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را مورد پیگیری قرار داده‌ایم، افزود: در این دیدار و با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد بسته‌ای متشکل از حمایت‌ها در اختیار باغداران خسارت دیده شهرستان دامغان قرار گیرد.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت یکی از بخش‌های این بسته حمایتی برای جبران خسارات وارده به باغداران دامغان است.

علیزاده برمی با بیان اینکه اعطای بخشی از خسارات به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان از دیگر بخش‌های این بسته پیشنهادی برای جبران خسارات وارده به باغات شهرستان است، گفت: بسیاری از باغ‌های پسته شهرستان دچار خسارات ۱۰۰ درصدی شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک برای اجرای سامانه‌های ضد تگرگ دیگر بخش بسته ترکیبی حمایتی است، تاکید کرد: مقرر شد وام‌هایی را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا بتوانند از این سیستم‌ها بهره و میزان خسارات وارده با باغات خود را کاهش دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا