بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز؛ نفت برنت ۷۷ دلار و ۹۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه باز هم کاهش یافته است. نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد افزایش عرضه در سال جاری میلادی قیمت نفت را در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم طی چهار ماه گذشته رساند.

همچنین بخوانید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت معادل ۰.۷۰ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه توافق کردند بیشتر کاهش تولید خود را در ۲۰۲۵ ادامه دهند، اما اجازه دادند کاهش تولید داوطلبانه ۸ عضو این ائتلاف به تدریج از ماه اکتبر برداشته شود.

تحلیلگران عقیده دارند تمدید کاهش تولید داوطلبانی اوپک پلاس در سه ماهه سوم سال جاری مالی کمبود عرضه نفت خام را در فصل مسافرت‌ها در تابستان تشدید می‌کند، اما احتمال افزایش عرضه از ماه اکتبر عملاً حمایت اوپک پلاس از بازار نفت را محدود می‌کند.

نشانه‌های ضعف تقاضا هم بر قیمت نفت در ماه‌های اخیر تأثیر گذاشته و تمرکز سرمایه‌گذاران بر مصرف سوخت در آمریکاست. متوسط قیمت بنزین در آمریکا ۵.۸ سنت در هر گالن کاهش یافته و به ۳ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

دولت آمریکا اطلاعات مربوط به ذخایر نفت و محصولات نفتی را در روز چهارشنبه منتشر می‌کند. میزان عرضه محصولات نفتی که نشانه‌ای از تقاضا در این کشور است نشان می‌دهد چه مقدار بنزین در تعطیلات هفته گذشته که آغاز فصل مسافرت‌ها در این کشور بوده مصرف شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا