ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نیویورک شبکه اجتماعی را برای نوجوانان محدود می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع خبر داد ایالت نیویورک در حال برنامه ریزی برای منع کردن شرکت‌های شبکه اجتماعی از استفاده از الگوریتم‌هایی برای کنترل محتوا برای کاربران خردسال بدون رضایت والدین آنها است.

به گزارش آرمان اقتصادی، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر به دلیل ماهیت اعتیادآور و تاثیر آن بر کاربران خردسال، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک در فوریه اعلام کرد دولت او علیه شرکت‌های شبکه اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام شرکت متا، به دلیل دامن زدن به بحران سلامت روان در میان جوانان، شکایت کرده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: هدف قانون در دست تدوین قانونگذاران نیویورک، جلوگیری از ارائه فید خودکار به خردسالان توسط شرکت‌های شبکه اجتماعی است.

این لایحه هنوز در حال نهایی شدن است اما انتظار می‌رود در هفته جاری به رای گذاشته شود و در صورت تصویب شدن، پلتفرم‌ها را از ارسال اعلان‌ها به کاربران خردسال در طول شب بدون رضایت والدین آنها، منع می‌کند.

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، در مارس، لایحه‌ای را امضا کرد که دسترسی کودکان زیر ۱۴ سال به شبکه‌های اجتماعی را ممنوع می‌کند و کودکان ۱۴ و ۱۵ ساله را ملزم به دریافت رضایت والدین می‌کند. حامیان این قانون می‌گویند این اقدام، از کودکان در برابر خطرات آنلاین در کمین سلامت روان آنها، محافظت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، یوتا اولین ایالت آمریکا بود که قوانینی را برای تنظیم دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی در مارس سال گذشته تصویب کرد و پس از آن، قانون مشابه در ایالتهای دیگر از جمله آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو و تگزاس به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا