اقتصاد کلان

تورم آمریکا رکورد ۱۳ ماهه را شکست

تورم ناشی از فشار هزینه در ایالات‌متحده به بالاترین میزان خود در ۱۳ ماه گذشته رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، اس اند پی گلوبال، ارائه‌دهنده داده‌های جهانی اعلام کرد که تورم هزینه در ایالات‌متحده در ماه مه افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ۱۳ ماه گذشته رسید.

در این بیانیه هزینه‌های بالاتر به‌ویژه برای آلومینیوم و مس و به‌طور کلی فلزات، همچنین افزایش هزینه‌های سوخت و افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل گزارش شده است. با افزایش شدید هزینه‌های نهاده، شرکت‌ها نیز افزایش قیمت فروش را ثبت کردند.

به نقل از بیزنس، شاخص مدیران خرید تولید ایالات‌متحده (PMI) در ماه مه به ۵۱.۳ رسید و از رقم ۵۰.۰ ثبت شده در ماه آوریل ۱.۳ واحد افزایش یافت. این شاخص که سطح فعالیت مدیران خرید در بخش تولید را اندازه‌گیری می‌کند، بر اساس انتظارات بازار به عدد ۵۰.۹ رسید. مقدار بالای ۵۰ نشان‌دهنده گسترش و زیر ۵۰ نشان‌دهنده کاهش است.

این رقم برای چهارمین بار در پنج ماه گذشته حاکی از بهبود اندک در سلامت بخش تولید بود.

اندرو هارکر، مدیر اقتصاد در این موسسه گفت: اگرچه این رقم کم است، اما گسترش کارهای جدید، نویدبخش خوبی برای تولید در ماه‌های آینده است. در واقع، تولیدکنندگان اعتماد به آینده را عاملی برای افزایش اشتغال، فعالیت خرید و موجودی کالاهای نهایی ذکر کردند.

او افزود: اگرچه قیمت‌های تولید در ماه مه با سرعت کمتری افزایش یافتند، اما بعید به نظر می‌رسد که اگر بار هزینه‌ها در ماه‌های آینده بیشتر شود، این روند پایدار باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا