انرژی

گرمای غیرمنتظره علت اختلال در تامین آب اطراف تهران

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اختلال و نارسایی آبرسانی در برخی شهرهای استان تهران ناشی از ورود موج گرمای ناگهانی به استان تهران بوده است چراکه تمامی سیستم‌های آبرسانی در استان تهران تا آن لحظه برای شرایط و دمای خنک و برداشت حداقل از منابع آب سطحی تنظیم شده بود.

حسام خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با اقدام‌های فوری، تمامی سیستم‌های کنترل فشار شبکه روی وضعیت گرما و متناسب با دمای هوا تنظیم شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در هیچ نقطه‌ای از پایتخت مشکلی در امر آبرسانی وجود ندارد.

همچنین بخوانید

وی به افت منابع آب زیرزمینی در محدوه غرب تهران به‌ویژه شهریار و بارگذاری سرریز جمعیت پایتخت در این محدوده اشاره کرد و گفت: با مجموعه اقدام‌های فوری که توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی روزهای اخیر صورت گرفته، هم‌اکنون مشکل افت فشار و اختلال در آبرسانی برطر ف شده و شبکه توزیع آب شهرستان شهریار در بسیاری از نقاط به حالت پایدار رسیده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از اجرای پروژه‌های اضطراری طی دو هفته آینده در محدوده غرب استان تهران خبر داد و گفت: مطابق این برنامه، تا آنجا که امکان داشته است از منابع آب سطحی استفاده می‌کنیم و با اجرای پروژه‌های مهندسی مجدد پنج حلقه چاه، حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید و وارد مدار کردن چهار حلقه چاه بخش کشاورزی با کیفیت بالا، به میزان قابل ملاحظه‌ای به منابع آب شرب با کیفیت آن محدده افزوده خواهد شد.

خسروی شناسایی و قطع انشعاب‌های غیرمجاز و محدودسازی انشعاب‌های با مصارف بالا را ازجمله اقدام‌های مهمی برشمرد که در محدوده غرب استان تهران برای پایداری تامین آب و مدیریت مصارف آب شرب اجرا می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین از راه‌اندازی ۱۵ اکیپ فعال برای شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در محدوده غرب استان تهران خبر داد و گفت: مصارف انشعاب‌های بزرگ نیز از طریق آموزش مدیریت مصرف کنترل خواهد شد.

خسروی بر لزوم مدیریت مصرف آب توسط شهروندان تاکید کرد و از پایتخت‌نشینان و ساکنان شهرهای مختلف استان تهران درخواست کرد تا ۱۰ الی ۱۵ درصد در مصارف خود صرفه‌جویی و از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا